Hur få bort målade pinstripes?

ES206
7 december 2018 · 16 Inlägg

Tjena folket!
Har en fråga.. sitter målade pinstripes på kärran jag nyss köpt mig. Ska vara 1komp färg som sitter över klarlacken. Ganska så färskt då det åkte på i april detta året. Smidigaste sättet att få bort detta? Har kört med tinner.. funkar men man får gnugga jävla mycket för att ens få bort en liten bit.. testat med en 3M gummi skiva du sätter på skruvdragaren.. funkar helt okej men lämnar gula rester på klarlacken.. fick dock bort de med polering.. mer tips på hur man på ett enkelt sätt kan få bort det?





Redigerade rubriken en aning.

Med vänlig hälsning mod

Audi A4 (2021)
torsen
7 december 2018 · 7 198 Inlägg

För många år sedan köpte jag en bil som hade handmålade tunna ränder(stripes  för den som inte är så bra på svenska).
Med aceton gick det för mig att få bort ränderna.

jaka54
7 december 2018 · 5 680 Inlägg

Hej!
Aceton! Har alltid 5lit hemma!

ES206
17 december 2018 · 16 Inlägg

Bör det vara någon specefik aceton? Eller funkar det med den vanliga damerna använder som borttagning av nagellack?

Audi A4 (2021)
torsen
17 december 2018 · 7 198 Inlägg

ES206 skrev:
Bör det vara någon specefik aceton? Eller funkar det med den vanliga damerna använder som borttagning av nagellack?

Nej, det går inte bra med "damernas" för det innehåller olja(förnagelbandens skull.
Ren aceton från t ex Biltema är bäst.

ES206
16 februari 2019 · 16 Inlägg

UPDATE: Tyvärr så gick det inget vidare, köpte en dunk ren aceton från biltema, men den bet i princip inte alls, gick tillbaka till thinner, funkade.. men väldigt väldigt svagt. Rubbing gick bättre, men det gav heller inte vika helt och hållet, får se om det blir att lämna in på våtslip och få det riktigt gjort! smile

Audi A4 (2021)
jaka54
16 februari 2019 · 5 680 Inlägg

Hej!
Om det är 1-komp färg så funkar färgbortagingsmedel typ (Bums). Sånt löser inte upp 2-komp lackfärg.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang