Garagets forum i ett nötskal:

Cuefa Ain't no place like home...
18 februari 2019 · 4 628 Inlägg

Hybrid_ skrev:
En go tråd från idag:

" har ja en Volvo 850 som vägrar starta har el i den har massa bränsle men den vägrar ändå men igår så starta den hur lätt som helst o gick jätte fint så nån som har nån aning om vad det kan va?"

Tja, bilfan är väl trasig?

Haha, jag tror att interpunktionen har gått isönder... :-P

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
torsen
18 februari 2019 · 7 238 Inlägg

[i][i][i][i][i][i][i][i][i][i][i]

caromania skrev:
Långsamma ni är grabbar, det här skrev jag i bloggen för 8-9 år sedan. smile

[i]Den typiske Garaget-medlemmen har olika egenskaper.

-Det är en man. Stämmer.

-Han kör ca 7000-12000mil per år. Körde förr 7.000 mil/år.

-Han har varit yrkesförare större delen av sitt liv .Njaej - men kört många år i tjänsten.

-Hans fordon har fler hästkrafter än ditt fordon har. Beroende på vilken av mina bilar vi talar om.

-Han äger flera fordon och har ägt en stor mängd fordon totalt, varav en supertrimmad, vrålsnabb vagn som alla i omgivningen fortfarande pratar om. Stämmer(till viss del).

-Han byter gärna sin topplockspackning på en eftermiddag inklusive slipning av ventiler och byte av styrningar. Njaej, men kamrem på under timmen(på Samurai).

-Enklare reparationer som vevlagerbyten gör han gärna på rygg i en snödriva samtidigt som imponerade människor står bredvid och förundras över denne mekaniker som arbetar med ett leende på läpparna. Har hänt i tidernas begynnelse på Morris Minor SII.

-Han häver enkelt en oprovocerad plötslig sladd i ishalka i 120km/h och har klarat flera situationer med vilt, utspringande barn och berusade medtrafikanter i hastigheter över 150km/h. Mjaa, inte i dom hastigheterna.

-Hans flickvän betecknas "kärringen" och vet sin plats. Dessutom är hon snyggare än Jennifer Lopes, Julia Roberts och Emma Sjöberg tillsammans och hon avgudar inte bara sin man, utan även hans fordon (som hon emellertid inte får köra.) Stämmer inte på någon punkt - hon kallas HSB och är inte på något sätt impad av att jag som mest ägt 16 bilar samtidigt.

-Han följer alltid trafikreglerna, eller åtminstone de eget upprättade moraliska reglerna som är självklara. Stämmer.

-Han har kört ifrån polisen vid minst tre tillfällen, varav ett tillfälle i ett betydligt motorsvagare fordon av svenskt ursprung (läs Volvo 740) jämfört med polisens. Stämmer delvis = en gång kört ifrån polisen i en SAAB 95 V4 som var grupp II-trimmad.

-Han tar gärna tag i vägens förbrytare, och även i svindlare och lurendrejare på exempelvis Blocket genom att åka hem till vederbörande och endast iförd sin breda bringa och manliga stämma lösa de problem som kan finnas. Stämmer inte.

[/i][/i][/i][/i][/i][/i][/i][/i][/i][/i][/i][/i]

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang