Stereon lyser men högtalare är tysta Volvo 240 DL -84

bryllan
19 februari 2019 · 9 Inlägg

Tjenare jag och polaren monterade en stereo i hans 240 idag, den började att lysa och man kunde använda den dock så fungerade inte hans högtalare. Vi har vänt på kablarna kollat på olika forum, bytt högtalare, kollat mute knappen och denna stereo Gas gmv 150bt har ju då blåtand, aux och USB. Usb uttaget brukar ju ladda telefonen, denna gjorde inte det vet inte säkert ifall denna ska ladda men den gjorde då iallafall inte det. Vi har ännu inte tagit med multimeter och mätt så det inte finns kabelbrott. All hjälp uppskattas

Senast redigerat av bryllan (19 februari 2019)

it_mutt Avstängd
20 februari 2019 · 10 388 Inlägg

bryllan skrev:
Tjenare jag och polaren monterade en stereo i hans 240 idag, den började att lysa och man kunde använda den dock så fungerade inte hans högtalare. Vi har vänt på kablarna kollat på olika forum, bytt högtalare, kollat mute knappen och denna stereo Gas gmv 150bt har ju då blåtand, aux och USB. Usb uttaget brukar ju ladda telefonen, denna gjorde inte det vet inte säkert ifall denna ska ladda men den gjorde då iallafall inte det. Vi har ännu inte tagit med multimeter och mätt så det inte finns kabelbrott. All hjälp uppskattas

Långt ifrån alla stereoapparater som laddar via USB-uttaget.

Sitter kablaget till högtalarna på "rätt plats"? Kontrollerat så att inte kablaget i SIG är trasigt (som i; av)?

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
bryllan
20 februari 2019 · 9 Inlägg

Tack för svar, ska testa mäta emellan med multimeter så inga kablar gått av

it_mutt Avstängd
20 februari 2019 · 10 388 Inlägg

bryllan skrev:
Tack för svar, ska testa mäta emellan med multimeter så inga kablar gått av

Är väl kanske inte HELT troligt att alla högtalarkablar skulle gått av, men, man vet ju aldrig.

Nu har jag inte tillgång till manualen, men, där är ingen inställning för att "stänga av slutsteget och bara skicka ljud via lågnivå"-ish? Vet det finns på en del apparater, och skulle ju ge samma effekt...men, det känns kanske lite långsökt att dels den funktionen finns OCH att den skulle vara aktiverad från fabrik.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
bryllan
20 februari 2019 · 9 Inlägg

it_mutt skrev:

bryllan skrev:
Tack för svar, ska testa mäta emellan med multimeter så inga kablar gått av

Är väl kanske inte HELT troligt att alla högtalarkablar skulle gått av, men, man vet ju aldrig.

Nu har jag inte tillgång till manualen, men, där är ingen inställning för att "stänga av slutsteget och bara skicka ljud via lågnivå"-ish? Vet det finns på en del apparater, och skulle ju ge samma effekt...men, det känns kanske lite långsökt att dels den funktionen finns OCH att den skulle vara aktiverad från fabrik.

Har inget slutsteg. Använder 2 högtalare, behöver man slutsteg då tro?

it_mutt Avstängd
20 februari 2019 · 10 388 Inlägg

bryllan skrev:

it_mutt skrev:

bryllan skrev:
Tack för svar, ska testa mäta emellan med multimeter så inga kablar gått av

Är väl kanske inte HELT troligt att alla högtalarkablar skulle gått av, men, man vet ju aldrig.

Nu har jag inte tillgång till manualen, men, där är ingen inställning för att "stänga av slutsteget och bara skicka ljud via lågnivå"-ish? Vet det finns på en del apparater, och skulle ju ge samma effekt...men, det känns kanske lite långsökt att dels den funktionen finns OCH att den skulle vara aktiverad från fabrik.

Har inget slutsteg. Använder 2 högtalare, behöver man slutsteg då tro?

Nej alltså, jag tänkte om stereon i sig har så att du kan stänga av det interna slutsteget och bara skicka ljud via lågnivå. Då skulle ju ljudet försvinna från det interna slutsteget (dvs "högtalarutgångarna på stereon").

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
bryllan
20 februari 2019 · 9 Inlägg

it_mutt skrev:

bryllan skrev:

it_mutt skrev:

Är väl kanske inte HELT troligt att alla högtalarkablar skulle gått av, men, man vet ju aldrig.

Nu har jag inte tillgång till manualen, men, där är ingen inställning för att "stänga av slutsteget och bara skicka ljud via lågnivå"-ish? Vet det finns på en del apparater, och skulle ju ge samma effekt...men, det känns kanske lite långsökt att dels den funktionen finns OCH att den skulle vara aktiverad från fabrik.

Har inget slutsteg. Använder 2 högtalare, behöver man slutsteg då tro?

Nej alltså, jag tänkte om stereon i sig har så att du kan stänga av det interna slutsteget och bara skicka ljud via lågnivå. Då skulle ju ljudet försvinna från det interna slutsteget (dvs "högtalarutgångarna på stereon").

Ja det kan ju vara, ska kika ifall man kan hitta något sånt. Skulle det finnas på stereons baksida eller stereo menyn då stereon är på?

bryllan
20 februari 2019 · 9 Inlägg

Var nu och kollade med multimeter det kommer alltså noll volt dit, inget kabelbrott heller.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang