Försäkringar med bonussystem för skadefria år?

Atchoprosit
21 februari 2019 · 193 Inlägg

Tidigare vill jag minnas att i princip alla försäkringsbolag körde med detta bonussystem, men nu lyckas jag knappt hitta någon. Vet att Ica körde med det för ett tag sedan men nu verkar även de ha tagit bort det?

Jag krockar aldrig och varför ska jag betala för andras olycka genom höjda försäkringspremier..

Har tröttnat på att lägga 10 000kr per år för min 520d.

Finns det några försäkringsbolag som gynnar den som kör skadefritt?

OCH.. (det här är en viktig faktor!) verkligen hjälper till ekonomiskt på ett ordentligt sett när olyckan väl är framme. Att de inte då kommer med massa om, men och andra motargument till att betala ut en rimlig summa. Att ha försäkring ska vara smidigt och det ska gynna de som klarar sig från olycka.

azer666
21 februari 2019 · 27 Inlägg

Moderna Försäkringar och trygg hansa brukar ha rätt bra prissättning på sina försäkringar. Dom gav mig bäst pris på min BMW. Även på mina två andra bilar var trygg hansa billigast för mig. Upp till 15 tusen mil motorskadegaranti också vilket e nice om nåt går sönder.

Hörde med några försäkringsbolag hur dom hanterar bonussystem. Moderna hamnar du på högsta bonus direkt och sen lägre klass för varje skada. Folksam får du näst högsta bonusklass och sen efter ett par år eller så får du högsta. Dom flesta andra bolag kör på samma princip och det gamla systemet används inte längre. Det sa dom till mig iallafall.

BMW 640i "F12" (2012)
M123
21 februari 2019 · 962 Inlägg

Ts.
Hur dyr tro du en försäkring skulle bli om man förhandlade per person och vilken riskfaktor man själv är? Givetvis måste bolagen på något sätt oavsett hur duktig du är ha en slags ribba, hur ofta din bil (märke/modell) har ärenden hos bolaget kontra vart du bor och vad andra i din ålder gör i trafiken gör ramen.
Att man är trött på dyra försäkringar kanske borde vara en tankeställare att man valt fel bil inte fel bolag.

Senast redigerat av M123 (21 februari 2019)

"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang