Säga upp sig eller inte?

Avresto
21 februari 2019 · 202 Inlägg

Hej,

Jag vill väll mest skriva av mig men samtidigt be om råd.

Jag arbetar sedan mitten av januari på ett företag som är en mekanisk verkstad via bemanning och ända sedan jag började så har min chef på uppdraget som jag arbetar på betet sig som ett svin emot mig men även emot övriga har jag märkt.

Personen är kort emot mig om man frågar något,

Personen klagar på allt man gör på jobbet och säger att jag utför uppgiften på felaktigt och slarvigt sätt och att det inte är hållbart.

Han letar fel i allt man gör så man blir osäker, har klump i magen och mår allmänt dåligt.


Våran person kemi fungerar inte alls med andra ord så min fråga är vad som händer om man medelar detta till min bemannings chef och om man bränner alla broar för ett nytt arbete via detta bemanningsbolag?

Mycket tacksam för snabba och alla svar

Senast redigerat av Avresto (21 februari 2019)

dasboot
21 februari 2019 · 441 Inlägg

Avresto skrev:
Hej,

Jag vill väll mest skriva av mig men samtidigt be om råd.

Jag arbetar sedan mitten av januari på ett företag som är en mekanisk verkstad via bemanning och ända sedan jag började så har min chef på uppdraget som jag arbetar på betet sig som ett svin emot mig men även emot övriga har jag märkt.

Personen är kort emot mig om man frågar något,

Personen klagar på allt man gör på jobbet och säger att jag utför uppgiften på felaktigt och slarvigt sätt och att det inte är hållbart.

Han letar fel i allt man gör så man blir osäker, har klump i magen och mår allmänt dåligt.


Våran person kemi fungerar inte alls med andra ord så min fråga är vad som händer om man medelar detta till min bemannings chef och om man bränner alla broar för ett nytt arbete via detta bemanningsbolag?

Mycket tacksam för snabba och alla svar

Ditt bemanningsföretag är förmodligen mer mån om dig. Så berättar du som du skrev så kommer dem att lösa något nytt år dig.

Marlboroman
21 februari 2019 · 8 229 Inlägg

Hade sett till att prata med chefen på bemanningsföretaget innan chefen på företaget du har uppdraget gör det. För om det arbete du utför inte är i den klass som förväntas så kan du ju mista uppdraget i vilket fall.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Avresto
21 februari 2019 · 202 Inlägg

Skrivit till min konsult chef nu så får man se vad som händer.

Avresto
22 februari 2019 · 202 Inlägg

Fick detta som svar och undrar om någon kan tolka vad det betyder?


"Jag förstår läget och hoppas verkligen det finns en lösning.

Vad jag vet i dagsläget är att jag inte har något annat uppdrag än detta, men hör av mig i veckan"

Tacksam för svar. :-)

Brådhis * Voff voff *
22 februari 2019 · 10 277 Inlägg

Avresto skrev:
Fick detta som svar och undrar om någon kan tolka vad det betyder?


"Jag förstår läget och hoppas verkligen det finns en lösning.

Vad jag vet i dagsläget är att jag inte har något annat uppdrag än detta, men hör av mig i veckan"

Tacksam för svar. :-)

Att han förstår dig, hoppas att det finns en lösning, inte har något annat jobb åt dig just nu och att han hör av sig i veckan? wink

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Utmarks-Loke
22 februari 2019 · 5 833 Inlägg

Ja, det finns nog ingen underliggande mening att tolka fram, det är nog ett ganska ärligt meddelande. Men det verkar ju lovande, han ger dig en andra chans och skall försöka hitta något annat uppdrag.

Avresto
22 februari 2019 · 202 Inlägg

Svarte_Orm skrev:
Ja, det finns nog ingen underliggande mening att tolka fram, det är nog ett ganska ärligt meddelande. Men det verkar ju lovande, han ger dig en andra chans och skall försöka hitta något annat uppdrag.

Du förstod hur jag tänkte. :-)

Har svårt att tolka underliggande meningar i text smile

Brådhis * Voff voff *
22 februari 2019 · 10 277 Inlägg

Avresto skrev:

Svarte_Orm skrev:
Ja, det finns nog ingen underliggande mening att tolka fram, det är nog ett ganska ärligt meddelande. Men det verkar ju lovande, han ger dig en andra chans och skall försöka hitta något annat uppdrag.

Du förstod hur jag tänkte. :-)

Har svårt att tolka underliggande meningar i text smile

Det var lite det jag menade med mitt inlägg, att det i det här fallet finns det högst sannolikt verkligen inget dolt budskap i din chefs meddelande. Han menar troligen precis det han skriver. smile

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Avresto
23 februari 2019 · 202 Inlägg

Brådhis skrev:

Avresto skrev:

Svarte_Orm skrev:
Ja, det finns nog ingen underliggande mening att tolka fram, det är nog ett ganska ärligt meddelande. Men det verkar ju lovande, han ger dig en andra chans och skall försöka hitta något annat uppdrag.

Du förstod hur jag tänkte. :-)

Har svårt att tolka underliggande meningar i text smile

Det var lite det jag menade med mitt inlägg, att det i det här fallet finns det högst sannolikt verkligen inget dolt budskap i din chefs meddelande. Han menar troligen precis det han skriver. smile

//Brådhis

Okej smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang