Passat -05 läcker kylarvätska

chricko
1 mars 2019 · 3 Inlägg

Har en passat B6 -05 2.0 fsi som läcker kylarvätska, har letat och kollat men inte hittat något.
Till slut la jag en papp under bilen och fick se några droppar ca 80-100 cm under bilen (mätt framifrån)

Den verkat bara tappa kylarvätska när det är kallt och man måste köra värme. kan det vara värmepaketet som har gått åt pipan?

/Christer

it_mutt Avstängd
1 mars 2019 · 10 388 Inlägg

chricko skrev:
Har en passat B6 -05 2.0 fsi som läcker kylarvätska, har letat och kollat men inte hittat något.
Till slut la jag en papp under bilen och fick se några droppar ca 80-100 cm under bilen (mätt framifrån)

Den verkat bara tappa kylarvätska när det är kallt och man måste köra värme. kan det vara värmepaketet som har gått åt pipan?

/Christer

Kan kan det givetvis, men det brukar inte yttra sig på det viset. Så jag skulle spontangissa på "nej".
Troligen en klämma som gett upp eller en slang som nött hål. Är bara att börja leta

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
chricko
1 mars 2019 · 3 Inlägg

Har letat och en mekaniker har letat men vi hittar inget. Tar ca 2-3 veckor sedan har man tappat så mycket så bilen larmar. Det droppar lite någonstans men vaaaaart?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
2 mars 2019 · 17 380 Inlägg

Har inte mekanikern trycksatt systemet?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
jaka54
2 mars 2019 · 5 680 Inlägg

Hej!
Kolla efter rinn-ränder (kan vara grönaktiga då vissa kylare har gavlar i mässing ) på motorblock och nertill på kylare.

chricko
24 april 2019 · 3 Inlägg

Hej,
Nu har vi hitta läckan

Topplocket packning trasig, baksidan av motorn så vattnet droppade ner mitt under bilen.

Nu bara att byta lite packningar och bultar.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang