Hybrid_
Forum- och sitemoderator
20 mars 2019
· 17 478 Inlägg
Growe skrev:
Hybrid_ skrev:
Jag fick rådet att tokköra lite så däcken ruggades upp. Den stackars bilen fick väl en chock när varvräknaren stundtals visade rena fantasisiffror i form av 3500 rpm... Mycket riktigt så gick det bra att få några ställ men blev väldigt svårt efter ett par minuter bara. Även hasningen i framvagnen blev klart bättre. Det gjorde gott. För tillfället. Dessutom så visade utetempen 10 grader nu på eftermiddagen.
Hade en publik bestående av 2 killar i 12-årsåldern som troligen undrade vad gubbfan höll på med. De lär dock flytta på sig nästa gång de ser bilen.
3500rpm? dom där motorerna klarar timmar på varvstoppet..utan minsta problem tror en full tank sinar långt innan motorn ens börjar öka i temparatur
Medveten om det. Ska man försöka få tempen att stiga så har man och göra. Däremot så har jag idkat en mycket ekonomisk körstil för att få fram en så bra förbrukning som möjligt. Den siffran ska i sin tur styra om bilen ska säljas av fort eller om jag kan köra runt i den några månader till utan att svära varje gång den ska tankas. Tankning sker på Lördag då den troligen har hunnit rulla 40 mil på tanken.
Körs enbart till jobb och tillbaka. Frun har inte ens suttit i bilen och kommer troligen inte att göra det heller vad jag har förstått (Nej, hon gillar inte att "Ha skrothögen på utsidan")
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!