Audi a4. Startar fint men dör efter 1 sekund

Brådhis * Voff voff *
19 mars 2019 · 10 275 Inlägg

Med tanke på felkoden, och med tanke på att remmen gått så pass kort (men ändå så pass långt att den inte är felmonterad) så hade jag nog snarare misstänkt givarfel. Detta dock förutsatt att givaren har möjligheten att förhindra att bilen går! Antagligen, men nu gissar jag, är systemet uppbyggt så att dessa givare jämför sina signaler och när det felar sätts felkoden. Dvs om givaren lämnar helt stolliga (eller inga/låga) värden kommer fortfarande bilen tolka det bara som att kamremmen är off.

Eller så har verkligen kamremmen kuggat över av någon anledning...

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Jesperaudi
19 mars 2019 · 17 Inlägg

Ja det återstår att se imorgon vad anledning till problemet är ! Tack för svar smile

Senast redigerat av Jesperaudi (19 mars 2019)

Jesperaudi
19 mars 2019 · 17 Inlägg

Har inte sagt 5 månader har väl bara sagt max 4 månader?!?!

Ja det har jag, får se imorgon hur det blir och får kontakta försäkring bolaget då dom som gjorde det innan inte kan byta då jag är i Norge nu men dom kanske kan stå för kostnaden.

Meaganeowner
19 mars 2019 · 2 250 Inlägg

He he.... 4 månader och så tiden som gått den dess...

4.5 då!

Blev bärgning för polaren, då bilen stannade 20 mil bort...

Senast redigerat av Meaganeowner (19 mars 2019)

it_mutt Avstängd
19 mars 2019 · 10 388 Inlägg

Jesperaudi skrev:
Okej tack för svar!

Felkoden var "p0016". Han sa att han måste byta allt som har med kamremen att göra, alltså köpa ett helt nytt kit. Det kunna vara så att kamremen var för *lång* *slapp* eller att någon kugg kan ha tagit skada eller något annat, förstod inte allt han menade... kört ca 900 mil med den sen kamremmen byttes och känns som den skulle som sagt, sagt till tidigare...

Jag personligen skulle själv kollat på andra möjligheter. Som ex.vis det som listas här (i de fall som det är applicerbart givetvis);

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph … 016/000022

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang