Status ingen tändning

PerreM
20 mars 2019 · 4 Inlägg

Körde soppatorsk på en chrysler stratus automat, blev bärgad från platsen ca2 km fyllde på med 10 liter bensin, nu tänder den inte, vet inte om den får soppa som den ska?

jaka54
20 mars 2019 · 5 680 Inlägg

fyll på mer soppa och testa igen.

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
20 mars 2019 · 4 917 Inlägg

Betvivlar din utsago om soppabrist.
För att verifiera så investera i en burk med startgas. .

Senast redigerat av _- (20 mars 2019)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
20 mars 2019 · 17 379 Inlägg

Startgas är ju inte dumt så som ovan föreslår. Då startar bilen och går snällt på tomgång så länge som gas sprutas in i insuget i lagom mängd. Då hinner den suga fram soppan.

Fast har man kört torsk så kan skiten i tanken ha följt med ner i pumpen/filtret och täppt igen. Den är ju inte direkt ny.

Det kan ta en bra stund på startmotorn innan bilen startar.

Man kan ta bort bränsleslangen i motorrummet och stoppa ner den i en flaska och sedan sätta på tändning/provstarta och se om det kommer fram bränsle så småningom.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
mb_pucken
20 mars 2019 · 5 083 Inlägg

Vi råkade ut för en likande grej på just en stratus. Den dog helt plötsligt under körning för att aldrig vakna till liv något mera. Någon startspärr som gick i, googla startspärr chrysler så finns lite tips om det skulle vara något liknande.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
20 mars 2019 · 4 917 Inlägg

mb_pucken skrev:
Vi råkade ut för en likande grej på just en stratus. Den dog helt plötsligt under körning för att aldrig vakna till liv något mera. Någon startspärr som gick i, googla startspärr chrysler så finns lite tips om det skulle vara något liknande.

Jag undrar vad 17 det är i startspärren som bråkar. .
Det är ju elektronik så om det är någon komponent som lämnat in så borde det väl inte vara så omöjligt att fixa det själv. .smile
Fram med multimetern o  inställd på rätt vis så ska det väl inte vara någon omöjlighet..
Man skulle kanske satsa på en billig inkomstkälla här för den insatte. .?

Senast redigerat av _- (20 mars 2019)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang