Volvo pv444 1957 Custom plåtbredning B20 turbo med luftfjädring Sidan 65 svetsa rikta och spackling påbörjad.

Vart sugen på en pv vintern 2013 ett projekt som skulle bli en snygg sommarbil. Har nu bestämt mig för att göra en projekt tråd av bilderna och bygget så ni kan följa vad som händer. Det mesta byggs om eller justeras efter mina idéer och önskemål. Ojoj vad detta spårade ur det vart lite av precis allt mitt i allt blev det Luftfjädring, Turbo försedd b20 med mc förgasare som kommer trycksättas av en Nissan turbo, Självklart med en inbyggd intercooler på diskret plats. Kolla genom tråden och se mina tokerier och bli gärna en av alla mina trevliga följare.
  • 487 Följare
  • 670 703 Visningar
  • Uppdaterades senast 15 februari 2021
Pv1002
24 mars 2019 · 211 Inlägg

Djo skrev:

Pv1002 skrev:
Ser jädrigt bra ut! smile Fick du spackla tjockt?

Nej det är inte tjockt högst 3mm vilket på 60+gammla skärmar som är svetsa utdragna osv osv är helt klart acceptabelt.

Okej, det var inte tjockt, helt klart acceptabelt. smile

Kolla gärna in renoveringen av min PV: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=310097
Volvo PV 544 "Nils" (1962)
ipren4
25 mars 2019 · 17 Inlägg

Ser ut att bli riktigt bra smile Vad använder du dig av för spackel?

Djo
25 mars 2019 · 10 157 Inlägg

ipren4 skrev:
Ser ut att bli riktigt bra smile Vad använder du dig av för spackel?

Tack tack smile

Carsystem och Mipa

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Martee
26 mars 2019 · 581 Inlägg

slätt å fint, bra jobbat!

Volvo 240, tar dig vart du vill!
liten tråd om mek med bilen, konstigt va!
https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=323389
Knugcab
26 mars 2019 · 5 111 Inlägg

Lagom breddning av bakskärmarna. Gillar inte när de blir som fikabord.

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Djo
28 mars 2019 · 10 157 Inlägg

Martee skrev:
slätt å fint, bra jobbat!

Tack du smile

Knugcab skrev:
Lagom breddning av bakskärmarna. Gillar inte när de blir som fikabord.

Samma här mina skärmar är därför inte bara breddade på ett sätt utan flera. Rejält utmaserade mot hjulhus kanten (vilket mjuknar upp hela skärmen) ombyggd skärmvals gjorde det jobbet smile och den mjuka framkanten beror på att dom är mer breddad fram än bak plus den omformade hjulhuskanten i
framkant smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Hugo1975
14 maj 2019 · 16 Inlägg

Prem lagd efter att ha snurrat igenom alla inläggen smile sjukt bra jobb du gör.

Saab 9-5 "LAS vegas" (1998)
Djo
16 maj 2019 · 10 157 Inlägg

Hugo1975 skrev:
Prem lagd efter att ha snurrat igenom alla inläggen smile sjukt bra jobb du gör.

Grymt å orka fiska igenom allt smile Tack så mycket smile

Kanske inte är någon jätte fart här men jag håller på iallafall (men har fler bilar)  uppdatering kommer så småningom smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Hugo1975
16 maj 2019 · 16 Inlägg

Djo skrev:

Hugo1975 skrev:
Prem lagd efter att ha snurrat igenom alla inläggen smile sjukt bra jobb du gör.

Grymt å orka fiska igenom allt smile Tack så mycket smile

Kanske inte är någon jätte fart här men jag håller på iallafall (men har fler bilar)  uppdatering kommer så småningom smile

Letade till en början efter framvagns bygg bilder men de glömde jag bort ju mer jag började läsa haha

Saab 9-5 "LAS vegas" (1998)
Kx5
5 juni 2019 · 1 277 Inlägg

hur gåre för dig gubben?smile händer de något eller är de ont i fliset fortfarande?

Tumbleweed
9 juni 2019 · 1 711 Inlägg

Vinkar lite här

Ford Coupe "The TumbleWeed" (1930)
Volvo T27 hotrod "The Psycho Shifter" (1967)
Oldsmobile Hurst S/C "Super Competition" (1969)
Djo
24 juni 2019 · 10 157 Inlägg

Kx5 skrev:
hur gåre för dig gubben?smile händer de något eller är de ont i fliset fortfarande?

Jag har väll börjat jobba igen men fått låna pengar av päronen för att klara ig till första lönen...

sen har 740in fått en vår rustning med en hedel ny plåt och lite lackering snart klar med den iallafall.

Tumbleweed skrev:
Vinkar lite här

Tjenare ursäkta men går segt nu hoppas kunna updatera framöver smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
shokasimon
22 augusti 2019 · 15 Inlägg

hoppas du hittar tillbaka och börjar med detta projekt big_smile

Volvo 144 "blue baby" (1972)
Volvo 142 "old volvos never dies" (1974)
Djo
23 september 2019 · 10 157 Inlägg

Jag ska vara helt ärlig jag har helt tappat motivationen lusten till detta projekt.

att tvinga mig å bygga på något jag helt saknar lust till kommer ju bara göra att jag står där med en bil jag inte tycker om.

När och om jag kommer finna någon ny lust vet jag inte, är ju för mycket nerlagt och för personligt för å sälja av så kvar kommer den vara men om något kommer göras återstår att se jag vet inte själv faktiskt.

tråkigt även för er jag förstår ni är alla grymma som följt och trott på mig och hjälpt mig jag älskar er för det.

Ha det bra folket och på återseende.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
volvoqq Lastbilsmekaniker
23 september 2019 · 5 127 Inlägg

Djo skrev:
Jag ska vara helt ärlig jag har helt tappat motivationen lusten till detta projekt.

att tvinga mig å bygga på något jag helt saknar lust till kommer ju bara göra att jag står där med en bil jag inte tycker om.

När och om jag kommer finna någon ny lust vet jag inte, är ju för mycket nerlagt och för personligt för å sälja av så kvar kommer den vara men om något kommer göras återstår att se jag vet inte själv faktiskt.

tråkigt även för er jag förstår ni är alla grymma som följt och trott på mig och hjälpt mig jag älskar er för det.

Ha det bra folket och på återseende.

Det är som det är blir den klar så blir den klar är din bil ditt beslut och tjata skall man verkligen inte göra bara hoppas att lusten kommer tillbaka smile

Kx5
23 september 2019 · 1 277 Inlägg

Djo skrev:
Jag ska vara helt ärlig jag har helt tappat motivationen lusten till detta projekt.

att tvinga mig å bygga på något jag helt saknar lust till kommer ju bara göra att jag står där med en bil jag inte tycker om.

När och om jag kommer finna någon ny lust vet jag inte, är ju för mycket nerlagt och för personligt för å sälja av så kvar kommer den vara men om något kommer göras återstår att se jag vet inte själv faktiskt.

tråkigt även för er jag förstår ni är alla grymma som följt och trott på mig och hjälpt mig jag älskar er för det.

Ha det bra folket och på återseende.

Förstår dig!  men som sagt,mycket pengar och kärlek nerlagt på bilen! ta en paus på hur länge du känner! halvår, 1-2 år eller va du nu vill:) en dag kommer lusten tillbaka, vi finns alltid här .

Om du hade bott närmare så hade man kunnat samlat ihop ett gäng killar åkt upp och skruvat åt dig:)

men kämpa på och ta hand om dig sålänge!

med vänlig hälsning kristoffer

eastmotorsport -sommar ska de va....
23 september 2019 · 4 524 Inlägg

Ja ibland tappar man bara lusten och det är ingen mening att mangla på bara. Låte det vila till sig, kanske säler du den, kanske fortsätter du på inslagen linje eller så blir det nya planer för bilen.

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Tumbleweed
23 september 2019 · 1 711 Inlägg

Kan vara befriande ibland, koppla bort hjärnan från projekten o gör helt andra saker. Vi supportar oavsett 👍

Mvh Christian

Djo
24 september 2019 · 10 157 Inlägg

Tack ni underbara smile

nångång kanske det blir bil av den om planerna behålls eller Ändras vem vet jag behöver fokusera på annat just nu iallafall, ni är underbara ta hand om er smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Giuseppe
24 september 2019 · 363 Inlägg

Du gör helt rätt som låter projektet vila.
Det skall vara roligt, inte ett måste.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang