Inredningen blir spartansk, strikt tvåsitsig med ett par bättre begagnade kramgoa Sparco Sprint V. Ratten och bosskitet, som är det enda nyinköpta på bilen hittills, köptes av Westcoast Motorsport. Golvet målade jag med pensel och Biltemas lackfärg. Det blev riktigt bra!
För att underlätta besiktningen har hela inredningen förutom golvmattan som var för dålig för att återanvända återställts till original, men det är såhär det är tänkt att se ut när den rullar på vägarna igen!
Jag gav motorn en välbehövlig service, och jag plockade ner bensintanken eftersom det var ca tio liter gammal bensin i den som jag var tvungen att få ur. Den luktade som en blandning av thinner, bensin, och WD40, och smakade inte jättegott heller... Tanken hade lite ytrost på ovansidan som jag slipade bort och rostskyddsbehandlade men var jättefin inuti. Tyvärr tänkte jag inte på att fota detta lilla projekt men det skyller jag på ångorna från den gamla bensinen!
Efter att jag hällt i lite ny och fräsch bensin gick motorn igång på första varvet på startmotorn och jag firade med en liten åktur inne på garagets inhägnade område, vilket var min andra åktur i bilen. Bromsarna ska ses över lite innan besiktningen, men förutom det och att mina nya regplåtar som är beställda inte ännu har kommit är den nu redo för sin första besiktningen på nästan tio år!
Planerna efter besiktningen är ganska enkla till en början: Snygga till karossen lite med frontläpp, sidokjolar, spoiler bak, 15x6 TTE fälgar med greppiga däck, coilovers till VW Polo 6N som modifieras lite lätt, och inredningen kommer fixas om till den totalrensade igen.
Tack och hej för nu!
If there's a will there's a way :)