Vilken av dessa ska man välja?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
13 april 2019 · 17 379 Inlägg

Farsans S-klass har inte rullat alltför många mil och den står i nuläget på verkstad igen! Tror Caromania håller med mig på den punkten: MB är inte vad de har varit rent kvalitetsmässigt. Kanske till och med en Audi vore ett smartare val. BMW m5? Tja, ser ut som en dussinbil de med.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
panda666
13 april 2019 · 4 228 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Farsans S-klass har inte rullat alltför många mil och den står i nuläget på verkstad igen! Tror Caromania håller med mig på den punkten: MB är inte vad de har varit rent kvalitetsmässigt. Kanske till och med en Audi vore ett smartare val. BMW m5? Tja, ser ut som en dussinbil de med.

hade man varit rik så varför inte, men i dagsläget blir man ruinerad, har du sett nyare m6? dom är riktigt feta, riktigt feta feta grejer. kolla tex den som clarky kör top gear eller var det grand tour minns inte.

zzr94092
13 april 2019 · 4 378 Inlägg

Eller en Audi med motorn framför framaxeln,den måste gå rakt fram i kurvorna.

Utmarks-Loke
13 april 2019 · 5 809 Inlägg

zzr94092 skrev:
Eller en Audi med motorn framför framaxeln,den måste gå rakt fram i kurvorna.

R8 har motorn runt två meter bakom framaxeln

panda666 skrev:

Hybrid_ skrev:
Farsans S-klass har inte rullat alltför många mil och den står i nuläget på verkstad igen! Tror Caromania håller med mig på den punkten: MB är inte vad de har varit rent kvalitetsmässigt. Kanske till och med en Audi vore ett smartare val. BMW m5? Tja, ser ut som en dussinbil de med.

hade man varit rik så varför inte, men i dagsläget blir man ruinerad, har du sett nyare m6? dom är riktigt feta, riktigt feta feta grejer. kolla tex den som clarky kör top gear eller var det grand tour minns inte.

Du brukar klaga på att vanliga standard-BMW är opålitliga och så dreglar du efter en M6?

caromania Forummoderator
13 april 2019 · 9 296 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Farsans S-klass har inte rullat alltför många mil och den står i nuläget på verkstad igen! Tror Caromania håller med mig på den punkten: MB är inte vad de har varit rent kvalitetsmässigt. Kanske till och med en Audi vore ett smartare val. BMW m5? Tja, ser ut som en dussinbil de med.

Fetade: Jupp.

Och, ja. Dussinbilar är de. Grannen har en. 520d eller 550 eller M5. Osäker. De är likadana. Vit.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
panda666
13 april 2019 · 4 228 Inlägg

Svarte_Orm skrev:

zzr94092 skrev:
Eller en Audi med motorn framför framaxeln,den måste gå rakt fram i kurvorna.

R8 har motorn runt två meter bakom framaxeln

panda666 skrev:

Hybrid_ skrev:
Farsans S-klass har inte rullat alltför många mil och den står i nuläget på verkstad igen! Tror Caromania håller med mig på den punkten: MB är inte vad de har varit rent kvalitetsmässigt. Kanske till och med en Audi vore ett smartare val. BMW m5? Tja, ser ut som en dussinbil de med.

hade man varit rik så varför inte, men i dagsläget blir man ruinerad, har du sett nyare m6? dom är riktigt feta, riktigt feta feta grejer. kolla tex den som clarky kör top gear eller var det grand tour minns inte.

Du brukar klaga på att vanliga standard-BMW är opålitliga och så dreglar du efter en M6?

ja sa om ja var rik, då spelar ingen roll om den pajar, ja e rik=jag kan laga skiten. får ja inte dregla?^^o ja dom är opålitliga, tycker alla tyskar är det. Men skulle inte bry mig ifall ja vore rik, då hade ja råd att laga all fel.

Alle22
14 april 2019 · 45 Inlägg

viccoA skrev:
Undrar om jag inte skulle köpt Lambon direkt istället för att gå omvägen med R8. Hur ser din budget ut?

Har inte direkt någon bestämd budget utan mer vad man kan få för pengarna. Lambo Gallardo eller Ferrari F430?

Growe Fri fart för ett fritt folk!
14 april 2019 · 13 669 Inlägg

corvett c7 skulle jag nog välja där får man mycket bil för pengarna.. ser både sportig ut och har en hållbar motor även om det är hedenhös teknik så tål den mycket

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Alle22
16 april 2019 · 45 Inlägg

Growe skrev:
corvett c7 skulle jag nog välja där får man mycket bil för pengarna.. ser både sportig ut och har en hållbar motor även om det är hedenhös teknik så tål den mycket

Okej, hur står den sig mot en hellcat?

caromania Forummoderator
16 april 2019 · 9 296 Inlägg

Alle22 skrev:

Growe skrev:
corvett c7 skulle jag nog välja där får man mycket bil för pengarna.. ser både sportig ut och har en hållbar motor även om det är hedenhös teknik så tål den mycket

Okej, hur står den sig mot en hellcat?

Vad är du ute efter?
0-100?
Bränsleförbrukning?
Försäkringskostnad?
Antal avundsjuka blickar?

Alla bilar som nämns i tråden har prestanda som duger. Eventuella skillnader är bara ”pub-talk”, dvs samma argumenttyp som att ”min pappa kan slå din pappa”.

Ett gott råd från mig är att du ska tänka om. Se ditt köp som en hobbybil för dig, där du avgör dina egna drömmar. Om du köper en superbil med 2-3-4 år på nacken så kommer det alltid bara vara en gammal bil där du inte hade råd att köpa en ny. Den kommer säkert stå på verkstaden och kosta 50-100kkr någon eller några gånger innan du tröttnat.

Jag tycker du ska byta strategi. Vad vill du ha? Vad är din dröm? Och varför inte då istället sikta på en äldre bil? ”Rätt bil” från 1975-1990 kommer aldrig vara lika snabb som en R8, Hellcat eller liknande. Och? Den kan mycket väl dra till sig en massa fler avundsjuka blickar, vara snabb nog och kanske inte behöva mer tid på verkstan.

Aston Martin. Jaguar. Ferrari. Maserati. Backa 25-40år och investera i njutning för din skull istället för att köpa nåt för andras skull.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Alle22
16 april 2019 · 45 Inlägg

caromania skrev:

Alle22 skrev:

Growe skrev:
corvett c7 skulle jag nog välja där får man mycket bil för pengarna.. ser både sportig ut och har en hållbar motor även om det är hedenhös teknik så tål den mycket

Okej, hur står den sig mot en hellcat?

Vad är du ute efter?
0-100?
Bränsleförbrukning?
Försäkringskostnad?
Antal avundsjuka blickar?

Alla bilar som nämns i tråden har prestanda som duger. Eventuella skillnader är bara ”pub-talk”, dvs samma argumenttyp som att ”min pappa kan slå din pappa”.

Ett gott råd från mig är att du ska tänka om. Se ditt köp som en hobbybil för dig, där du avgör dina egna drömmar. Om du köper en superbil med 2-3-4 år på nacken så kommer det alltid bara vara en gammal bil där du inte hade råd att köpa en ny. Den kommer säkert stå på verkstaden och kosta 50-100kkr någon eller några gånger innan du tröttnat.

Jag tycker du ska byta strategi. Vad vill du ha? Vad är din dröm? Och varför inte då istället sikta på en äldre bil? ”Rätt bil” från 1975-1990 kommer aldrig vara lika snabb som en R8, Hellcat eller liknande. Och? Den kan mycket väl dra till sig en massa fler avundsjuka blickar, vara snabb nog och kanske inte behöva mer tid på verkstan.

Aston Martin. Jaguar. Ferrari. Maserati. Backa 25-40år och investera i njutning för din skull istället för att köpa nåt för andras skull.

Tack för svar, förstår tanken men vill egentligen inte köpa en gammal bil heller. Haft en Nissan r33 GTR, fick motorras efter någon månad och en kostnad på över 35k. Hellre köper jag en mer superbil än en gammal som måste byta varenda skruv på, tyvärr.

Alle22
17 april 2019 · 45 Inlägg

jaka54 skrev:
Hej!
Porsche  991 cab så klart!
Amerikanarna har ju ingen kvalitet jämfört med Porsche.

Är panamera något?

Utmarks-Loke
17 april 2019 · 5 809 Inlägg

Alle22 skrev:

jaka54 skrev:
Hej!
Porsche  991 cab så klart!
Amerikanarna har ju ingen kvalitet jämfört med Porsche.

Är panamera något?

Om du tycker om tvåtonskolosser. Har inget gemensamt med en audi R8, två helt olika biltyper.

Alle22
18 april 2019 · 45 Inlägg

Tror hela tråden har spårat ut med olika bilar. Är fortfarande osäker på vilken jag ska ge mig in på hmm

caromania Forummoderator
18 april 2019 · 9 296 Inlägg

Alle22 skrev:
Tror hela tråden har spårat ut med olika bilar. Är fortfarande osäker på vilken jag ska ge mig in på hmm

Fast det beror nog på att du inte vet vad du är ute efter. Det känns mer som om du vill ha en bil att skryta med inför din omgivning, inte direkt för din skull.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
viccoA
18 april 2019 · 3 109 Inlägg

Lambo, Audi R8 (med största motorn), Ferrari, Bentley tex kostar mer än snittsportbilen att laga om de går sönder.
De är också ”häftigare” än snittbilen.

Mer Svenssonbetonande alternativ som Porsche, BMW osv kostar mindre i drift.

Mycket prestanda och bra hållbarhet får du med tex Corvette C6 Z06 eller Z7, de är grymt snabba utan att det kostar lika mycket pengar när det går sönder.

Alle22
18 april 2019 · 45 Inlägg

caromania skrev:

Alle22 skrev:
Tror hela tråden har spårat ut med olika bilar. Är fortfarande osäker på vilken jag ska ge mig in på hmm

Fast det beror nog på att du inte vet vad du är ute efter. Det känns mer som om du vill ha en bil att skryta med inför din omgivning, inte direkt för din skull.

Stämmer inte om att jag vill skryta, vill kunna äga en bil som jag är nöjd med.

caromania Forummoderator
18 april 2019 · 9 296 Inlägg

Alle22 skrev:

caromania skrev:

Alle22 skrev:
Tror hela tråden har spårat ut med olika bilar. Är fortfarande osäker på vilken jag ska ge mig in på hmm

Fast det beror nog på att du inte vet vad du är ute efter. Det känns mer som om du vill ha en bil att skryta med inför din omgivning, inte direkt för din skull.

Stämmer inte om att jag vill skryta, vill kunna äga en bil som jag är nöjd med.

Ok jag lät kanske lite hård där, det var inte meningen, men eftersom sökkriterierna är så breda så är syftet oklart.

Personligen skulle en potent drömbil för mig vara en hyfsat ny Aston Martin eller den nya generationen Jaguar XKR även om den är lite ordinär. Framförallt i en Aston får du allt en superbil behöver, och det gör inget om den blir äldre. Det är ändå samma känsla. I allas ögon.

En annan bil som nämns är Porsche 911. Får man plats så är det absolut en klassiker som inte heller den blir gammal. Däremot är den ju ganska opraktisk.

Alla jänkare som nämns är ju bara jäääävligt tråkiga. Javisst, 0-100 på 4s, jättesnabbt och allt det där, men om det bara är den typen av ”körglädje” som söks så kan man ju lika gärna köpa en könlös Tesla. 1000000ggr hellre en Aston med ”bara” 400-500hk än en sänkt retrojänkare med 700. Alla dagar i veckan.

Men allt detta gäller ju framförallt om pengarna finns och den biten kvittar.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
18 april 2019 · 14 007 Inlägg

caromania skrev:

Alle22 skrev:

caromania skrev:

Fast det beror nog på att du inte vet vad du är ute efter. Det känns mer som om du vill ha en bil att skryta med inför din omgivning, inte direkt för din skull.

Stämmer inte om att jag vill skryta, vill kunna äga en bil som jag är nöjd med.

Ok jag lät kanske lite hård där, det var inte meningen, men eftersom sökkriterierna är så breda så är syftet oklart.

Personligen skulle en potent drömbil för mig vara en hyfsat ny Aston Martin eller den nya generationen Jaguar XKR även om den är lite ordinär. Framförallt i en Aston får du allt en superbil behöver, och det gör inget om den blir äldre. Det är ändå samma känsla. I allas ögon.

En annan bil som nämns är Porsche 911. Får man plats så är det absolut en klassiker som inte heller den blir gammal. Däremot är den ju ganska opraktisk.

Alla jänkare som nämns är ju bara jäääävligt tråkiga. Javisst, 0-100 på 4s, jättesnabbt och allt det där, men om det bara är den typen av ”körglädje” som söks så kan man ju lika gärna köpa en könlös Tesla. 1000000ggr hellre en Aston med ”bara” 400-500hk än en sänkt retrojänkare med 700. Alla dagar i veckan.

Men allt detta gäller ju framförallt om pengarna finns och den biten kvittar.

Det finns några retrojänkare ja, men Vetten är absolut inte en sån, då den funnits sedan 53 utan avbrott tror jag det var.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
trubbelturbo
18 april 2019 · 1 442 Inlägg

caromania skrev:

Alle22 skrev:
Tror hela tråden har spårat ut med olika bilar. Är fortfarande osäker på vilken jag ska ge mig in på hmm

Fast det beror nog på att du inte vet vad du är ute efter. Det känns mer som om du vill ha en bil att skryta med inför din omgivning, inte direkt för din skull.

Ursäkta jag hoppar in och stör men vart ser du att han vill ha en bil att åka runt och skryta med? En köprådstråd om roliga sommarbilar är allt jag ser. Den enda som pratar om skrytfaktor är du:)

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang