Daelim S-Five (Moped), snabbare acceleration?

Niaisk
14 april · 3 Inlägg

Tjena alla här på Garaget! Det är såhär att jag är en 16 årig grabb och som just nu övningskör och så åker jag runt på en Daelim S-Five vilket jag är väldigt nöjd med, mer än vad jag trodde när jag köpte mopeden. Älskar hur den ser ut och älskar hur den känns att köra plus att den är en större moped så det är fortfarande små hjul men det är större hjul än det flesta mopderna som klassas som "scootrar"

Mopeden har varit undebar för mig men nu efter jag börjat köra mer med mina vänner märker jag att den är lite mer långsam på acceleration än det andra. Visst nu var det här "Cross mopeder" som jag körde mot och det kan växla vilket en scooter inte kan så det tjänar tid på att ligga i rätt växel vid gaspådrag. Är inte ute efter att köra fort eftersom ville gärna behålla mitt körkort och lämpen för att senare ta B-Körkort, mopeden gör fortfaranade respektabla farter vilket jag är nöjd med. Men nu till min fråga, finns det något sätt att ändra på moppen så att den kan accelerera bättre? Finns det något lagligt sätt att få den att accelerera fortare?

Skulle gärna vilja veta om det finns något lagligt sätt att få den att accelerera snabbare? Är som sagt inte ute efter farten. Hellre accelerera snabbare upp till den farten mopeden får gå än att den ska så jätte snabbt. Har svårt att tänka mig ett lagligt sätt att den ska kunna accelera snabbare men ge gärna tips och tricks om du har haft en Daelim S-Five själv eller generellt bara vet mycket om mopeder!

Finns det inget lagligt sätt att få den att accelera snabbare på så ge gärna tips på andra diskreta tips för att få den att accelera snabbare. Varje kommentar uppskattas! smile //Niaisk

zzr94092
14 april · 2 672 Inlägg

Enkelt svarat NEJ!

xXSammy
15 april · 5 674 Inlägg

zzr94092 skrev:
Enkelt svarat NEJ!

Jo, gå ner i vikt

(:

Hon/Henne
zemet
15 april · 3 345 Inlägg

Byt till större drev bak. Då kommer mopeden bli starkare.
Den kommer också att gå långsammare.

Men ett tips, rör ingenting. Din moped funkar ju.

Ta MC kort och köp en 125a om du vill köra snabbare

Niaisk
15 april · 3 Inlägg

xXSammy skrev:

zzr94092 skrev:
Enkelt svarat NEJ!

Jo, gå ner i vikt

(:

Hahah, det är sant. Men det blir nog att stanna orginal, får tjäna tid på andra sätt som bättre spår val smile

Senast redigerat av Niaisk (15 april )

CC72
15 april · 1 641 Inlägg

zemet skrev:

Finns inget drev då det är remdrift.

Till ts:

Det finns flera bra sätt. Google på t ex trimma baotian så får du upp flera förslag som även innefattar bättre acc med bibehållen hastighet.

Baotian m fl är ”samma” moped men med olika design och namn. Motorerna är väl kanske tre olika men uppbyggda på i princip samma sätt.

zemet
16 april · 3 345 Inlägg

CC72 skrev:

zemet skrev:

Till ts:

Det finns flera bra sätt. Google på t ex trimma baotian så får du upp flera förslag som även innefattar bättre acc med bibehållen hastighet.

Baotian m fl är ”samma” moped men med olika design och namn. Motorerna är väl kanske tre olika men uppbyggda på i princip samma sätt.

Okej, men byt remhjul istället för drev dåsmile

CC72
16 april · 1 641 Inlägg

zemet skrev:

CC72 skrev:

zemet skrev:

Till ts:

Okej, men byt remhjul istället för drev dåsmile

Går inte heller wink

Man kan byta brickorna i variatorn men det är en balansgång mellan att få den att accelerera snabbare och fortfarande få den att gå lagligt.

Sponsrade tjänster

Snabbt och enkelt,
med 11 miljoner fordon!

• Fordonsdata
  • Tekniska data
  • Historik
  • Ägare
  • Värdering
  • Skuldkontroll
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt