Chipstrimma BMW 330D?

DanHam
18 april 2019 · 5 Inlägg

Hej!
Kan man ”chipstrimma” en BMW 330D -08? Var gör man det och vad kostar det ungefär?
Finns det annan lösning på trimning? smile

uhlin
18 april 2019 · 2 829 Inlägg

Nä...... Chips funkar inte. Däremot chip funkar. Haha, förlåt kunde inte hålla mig.

Finns steg ett trim där man byter chip i boxen och pris mellan 5-8000:- plus jobb.

Sen kan man fortsätta men då kostar det mycket mer.

Mew
18 april 2019 · 2 151 Inlägg

Är väl inte chiptrim alls längre? Optimering av mjukvara som gäller på så pass nya bilar. Men ja, kärt barn har många namn.. 

Köp INTE en färdig "trimbox" bara, vad du än gör. Lägg lite mer på en ordentlig optimering istället. Man får vad man betalar för. smile

Janneutanb
19 april 2019 · 7 266 Inlägg

Beror på var du bor men det finns firmor i princip varenda stad.
Jag är nöjd med både svensk motoroptimering och gdm performance.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
19 april 2019 · 13 644 Inlägg

Inga problem att lösa dom bilarna  blir bra skillnad och skulle inte ens tveka.    Min 90hk polo diesel blev som en helt annan bil efter optimering.   Om du bor nära Örebro så vet jag en som gjort mängder med bmw bilar med bra resultat.  Han har hållt på över 10år med det

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
fridasbabe
24 april 2019 · 104 Inlägg

Precis som alla andra säger, man ska inte hålla på med "trimboxar" eller "piggyback tunes". Utan det flesta trimfirmor här i Sverige går in i själva styrenheten (ecu;n, eller valfritt namn bmw har på boxen) för själv mappen för hur mycket bränsle det ska skjutas in. Alltså man mappar bilen, fast med mappar som redan är "byggda" för din bil. Kolla tex bsr.se

Kör farmors racing bil...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang