Volvo b230fk

Volvo745lttatraktor
20 april 2019 · 40 Inlägg

Jag har en 745 ltt som Går som sagt Kånstigt den E as trög startad Måste Pumpa Bränsle Flera gånger för att den ens ska tända och När Den Går igång så går den oroligt när man Rör Gasen så kan den dö ibland men om man Gasar Sakta Mer o mer så går den upp i varv O När den e på höga varv Så Går DEN bättre men Den smäller När man släpper Gasen men när man fått den varv o stänger vv den O sen startar  igen så Startar Den som den ska vill osså tilläggs att de e ngt Kånstigt med växellådorna När jag tryckte Växelspaken åt höger så Starta Den Efter många om o men O o jag tror Den dog när jag Släppte spaken Vet ej om de bara va en tillfällighet ngn som vet ngt

Senast redigerat av Volvo745lttatraktor (21 april 2019)

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
20 april 2019 · 17 378 Inlägg

Va..?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Xebers76
21 april 2019 · 2 250 Inlägg

En mer utförlig förklaring behövs för att vi ska kunna vara till hjälp! smile

Acobra
21 april 2019 · 62 Inlägg

Tolkar det som att den är trög i början och går normalt när du kommer upp på högre varv men att du har avgasknallar?     
Rent spontant så tänker jag oförbränt bränsle ut i turbon som kan bero på felaktig tändning eller dåliga tändstift. Annars är det ju lätt att kolla kompet i motorn så det ser bra ut.
Jag antar att den inte är "trimmad" med pysventil eller liknande saker för då kan det vara läge att testa att återställa till original för att se om den går bättre.

Har tactrix kabel med tillgång till evoscan, ecuflash, s-sport till ralliart -10.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang