Toyota avensis

Lbroden
22 april 2019 · 3 Inlägg

Hej behöver tips och råd gällande min toyota avensis, misstänker elfel då and antispinn och antisladdsystem blinkar till och från sen la lampan för att helljuset lyser lampan i instrumentbrädan har gett upp plus helljuset har slocknat helt på höger sidan har även fått lov å byta ut kontakten helt till halvljuset på höger sidan

Toyota Avensis "Lbroden" (2003)
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
22 april 2019 · 4 917 Inlägg

Är det elfel då BÖR man ha en mätare tillhands.
Antingen läsa felkoder eller känna över relevanta förbindningar och även mäta dessa.
Men först o främst hade jag kollat så att batteriet visar 12,5 volt och sedan kollat jordpunkter och fastsättningar.
Är bilen bortåt 10+ år så kan man förvänta sig både det ena o andra..

Senast redigerat av _- (22 april 2019)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Lbroden
22 april 2019 · 3 Inlägg

Lbroden skrev:
Hej behöver tips och råd gällande min toyota avensis, misstänker elfel då and antispinn och antisladdsystem blinkar till och från sen la lampan för att helljuset lyser lampan i instrumentbrädan har gett upp plus helljuset har slocknat helt på höger sidan har även fått lov å byta ut kontakten helt till halvljuset på höger sidan

_- skrev:
Är det elfel då BÖR man ha en mätare tillhands.
Antingen läsa felkoder eller känna över relevanta förbindningar och även mäta dessa.
Men först o främst hade jag kollat så att batteriet visar 12,5 volt och sedan kollat jordpunkter och fastsättningar.
Är bilen bortåt 10+ år så kan man förvänta sig både det ena o andra..

Har kollat batterit och det ligger mellan 12-14 volt,

Toyota Avensis "Lbroden" (2003)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang