Avgasrening/besiktning?

Pernil
21 maj 2019 · 18 Inlägg

Chevrolet 1988.
Om man sopar rent från alla slangar och kontakter som har med avgasrening att göra, nu ser man knappt motorn för allt skit i vägen.
Byter förgasare från Rochester 4 port med någon datastyrning, vet inte riktigt vad den styr.
Exempel, sätter i en  Edelbrock 4 portar, kan man klara avgaskravet på besiktningen eller kan det bli problem med det.
Vet att 88:a kom katalysator på svensk mark, Chevan har kat, men läst att den inte behöver fungera, men ska finnas om det är monterat och finns i registreringen, men ska var inom gränsen för avgasvärden.
/Pernil

caromania Forummoderator
21 maj 2019 · 9 296 Inlägg

I princip är det säkert inga problem såvida inte besiktningsmannen ser att det är fel förgasare, men även det bör väl vara ok? Om den däremot håller sig under gränsvärden är väl omöjligt att förutspå? Det låter inte som en enorm transplantation, kanske värt att testa?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
21 maj 2019 · 14 007 Inlägg

Pernil skrev:
Chevrolet 1988.
Om man sopar rent från alla slangar och kontakter som har med avgasrening att göra, nu ser man knappt motorn för allt skit i vägen.
Byter förgasare från Rochester 4 port med någon datastyrning, vet inte riktigt vad den styr.
Exempel, sätter i en  Edelbrock 4 portar, kan man klara avgaskravet på besiktningen eller kan det bli problem med det.
Vet att 88:a kom katalysator på svensk mark, Chevan har kat, men läst att den inte behöver fungera, men ska finnas om det är monterat och finns i registreringen, men ska var inom gränsen för avgasvärden.
/Pernil

Först och främst, är det en lätt lastbil eller en personbil?
Jag har en Cheva van LB-reggad och där mäter dom inget alls.
Mina andra, Vetten och Trans Amen är från 86 resp. 87 där mäter dom bara CO-halten och gränsen är 4,5.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
zzr94092
21 maj 2019 · 4 378 Inlägg

Mäter lika på min Camaro-88...

M123
21 maj 2019 · 962 Inlägg

Har du syresensor på den?
Tidigt OBD I?
Jag skulle låta bli och köpa en annan motor istället, jag får för mig att det är en slö 305:a med komp som en blöt fis och vad skulle det tjäna ens till att göra det där?

Nej ner med en härlig 383 stroker eller något annat hårresande typ 427. smile

"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.
Pernil
21 maj 2019 · 18 Inlägg

Det är en gubb Cheva Caprice brougham!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang