Audi A6 3.0tdi 2013 luftmassemätare lysande motorlampa

ArgaNickarn
15 juni 2019 · 4 Inlägg

Hej,

Idag bytte vi kurvljuset till högra strålkastaren och givetvis var luftfiltret och luftmassemätaren ur vägen så vi kopplade tillfälligt ur det inklusive sensor till luftmassemätaren och lade det tillfälligt år sidan. Sagt som gjort fick lampbytet galant och vi kopplade återigen ihop allting problemet som däremot jag upptäckte nu när jag tog en tur till macken var att motorlampan har börjat lysa som jag troligen är följd av urkopplingen av sensorn till LMM, kikade lite snabbt på andra internationella forum men hittade inget om att just lampan kan börja lysa av just urkopplingen men däremot en trasig luftmassemätare. Olyckligtvis har jag inte tillgång till felkodsläsare men var ingen felkod beträffande motorlampan senast idag när jag besökte verkstaden för att släcka airbag lampan som började lysa efter att jag kopplade ur handskfacket, tänkte därför kika med er innan om det är någonting som kan uppkommit i samband med urkopplingen och kan köra vidare eller om det kan vara någonting annat som kan tänkas krångla. Vill tillägga att bilen går bra i tomgång och det är inga konstigheter så sätt.

Tacksam för svar!

Jesper328
15 juni 2019 · 2 371 Inlägg

Känns konstigt att lampan ska börja lysa efter att man haft isär kontakten.
Om bilen nu går som den ska så skulle jag köra och se om den slocknar av sig själv, brukar vara X antal uppvärmningsfaser innan den släcker sig själv.
Annars är det bara att koppla in en dator och se vad den säger, går inte att göra så mycket annat. smile

Up the RA
ArgaNickarn
29 juni 2019 · 4 Inlägg

Glömde bort inlägget men det löste sig, det var vi själva som av ren klantighet glömt att sätta tillbaka kontakten till luftmassemätaren därav problemet. Upptäcktes dagen efter och motorlampan slocknade efter några starter.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang