Omröstning: Sveriges Snyggaste Bil 2019

Knugcab
16 juni 2019 · 5 111 Inlägg

Ivel skrev:
För övrigt tycker jag att det är märkligt att ha en omröstning på detta vis som även de som aldrig sett bilarna, aldrig läst reportagen i de olika tidningarna, kan rösta på. Röstningen blir baserad på ett litet foto utan någon som helst möjlighet förutom att "åh vilken fin färg bil X eller varför inte QX har, den är snyggast i Sverige" ungefär som när medelsvensson  köper bil i bilhallen, "den har fin färg och snygga vandrande blinkers, den tar vi...förresten kan jag koppla upp min telefon och spela musik?" Alltså väldigt lite om hur bilen i sig kommer att fungera utan bara en svårbedömd glittrig yta.
Egentligen skulle jag tycka att en sådan här omröstning skulle kallas något typ "förlagets snyggaste bild" elker dylikt och enbart tillåta prenumeranter på de blaskor som bilarna medverkat tidigare i tillåtas rösta.

Som sagt, röstade på PVn, det är trots allt den enda bil jag kan vara säker på att den inte är upprostad eller krockad på sidan man inte ser då jag faktiskt sett den på mer än en bild.........

För övrigt så fungerar min märkesbroder till QX-qruisern hur bra som helst, gjorde igår i alla fall. Mitt sidventilsförsedda jänkejärn är jag mest förbannad på för nu har startsnöret gått av så många gånger den här säsongen att det inte går korta efter längre......

Senast redigerat av Knugcab (16 juni 2019)

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
candyweiss
16 juni 2019 · 848 Inlägg

Håller med Ivel, hur fan ska man kunna rösta på en liten bild när man inte vet någonting om bilen.
Röstningen borde enbart vara öppen för medlemmar och prenumeranter av Nostalgia.

AM/A1/A2/A/B/BE/C1/C1E/C/CE/D1/D1E/D/DE, någon som har fler?
Bierstube
16 juni 2019 · 616 Inlägg

candyweiss skrev:
Håller med Ivel, hur fan ska man kunna rösta på en liten bild när man inte vet någonting om bilen.
Röstningen borde enbart vara öppen för medlemmar och prenumeranter av Nostalgia.

Förstår inte hur du tänker. Räcker ju med att man bara är pyttelite intresserad av bilar för att man inte ska ha lyckats undvika att få se flertalet av bilarna i omröstningen IRL.

Vet du ingenting om bilarna i omröstningen så är ditt bilintresse garanterat lika med noll då det är kända byggen som visats upp på de evenemang som bilintresserade människor vill besöka (till exempel Elmia).

Alltså - möjligheterna att få se bilarna hade inte kunnat va bättre. Men att du klamrat dig fast i ditt hem å stirrat in i väggen istället å vägrat titta på bilarna IRL när de visas här å var å sen skyller på att du inte fått chans å få studera dem IRL är ett argument som faller väldigt platt.

Knugcab
16 juni 2019 · 5 111 Inlägg

Varför tänker jag på Lorrygängets "utanför Sundbyberg där jag bor"?

Personligen har jag vettigare saker göra än att åka över hundra mil för att se på bilar där bara ett fåtal eventuellt intresserar mig. Det innebär inte att mitt bilintresse är obefintligt, men det finns ju många delar av ett sådant.... Bilträffar och cruisingar och skit har jag surnat ihop på rejält av mer än en anledning......

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
caromania Forummoderator
16 juni 2019 · 9 296 Inlägg

Bierstube skrev:

candyweiss skrev:
Håller med Ivel, hur fan ska man kunna rösta på en liten bild när man inte vet någonting om bilen.
Röstningen borde enbart vara öppen för medlemmar och prenumeranter av Nostalgia.

Förstår inte hur du tänker. Räcker ju med att man bara är pyttelite intresserad av bilar för att man inte ska ha lyckats undvika att få se flertalet av bilarna i omröstningen IRL.

Vet du ingenting om bilarna i omröstningen så är ditt bilintresse garanterat lika med noll då det är kända byggen som visats upp på de evenemang som bilintresserade människor vill besöka (till exempel Elmia).

Alltså - möjligheterna att få se bilarna hade inte kunnat va bättre. Men att du klamrat dig fast i ditt hem å stirrat in i väggen istället å vägrat titta på bilarna IRL när de visas här å var å sen skyller på att du inte fått chans å få studera dem IRL är ett argument som faller väldigt platt.

Det var nog det dummaste jag läst på länge. Faktiskt. Som att påstå att man inte är sportintresserad för att man inte går på hästhoppningen Longines Global Champions Tour på Stadion.

Jag har inget emot en tävling där ombyggda jänkare och någon renoverad Volvo deltar men för i helvete kalla det för vad det är. För det har inget att göra med något som går under ett samlingsnamn som ”bilintresse” att göra.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
M123
17 juni 2019 · 962 Inlägg

Bierstube skrev:

candyweiss skrev:
Håller med Ivel, hur fan ska man kunna rösta på en liten bild när man inte vet någonting om bilen.
Röstningen borde enbart vara öppen för medlemmar och prenumeranter av Nostalgia.

Förstår inte hur du tänker. Räcker ju med att man bara är pyttelite intresserad av bilar för att man inte ska ha lyckats undvika att få se flertalet av bilarna i omröstningen IRL.

Vet du ingenting om bilarna i omröstningen så är ditt bilintresse garanterat lika med noll då det är kända byggen som visats upp på de evenemang som bilintresserade människor vill besöka (till exempel Elmia).

Alltså - möjligheterna att få se bilarna hade inte kunnat va bättre. Men att du klamrat dig fast i ditt hem å stirrat in i väggen istället å vägrat titta på bilarna IRL när de visas här å var å sen skyller på att du inte fått chans å få studera dem IRL är ett argument som faller väldigt platt.

Att köpa biltidningar, åka på Elmia eller köpa Världens häftigaste Saab är inte riktmärken för hur intresserad man är utan hur liten sfär av sammantaget bil man själv är.

Är lite som att köpa en Herrtidning och efter det veta allt om det motsatta könet eller hur relationer fungerar. Ska det sammanfatta hur mycket karl man är?Eller blir det lika fånigt som det du framhäver?

"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.
Lockwood
17 juni 2019 · 394 Inlägg

Hur orkar ni? För övrigt tycker jag att violett-blåa bilar är alltid snyggast. Och Audi drar mycket olja för att de har förstått att framtiden tillhör icke-fossila bilar, så ju snabbare vi gör slut på oljan dessto snabbare ställer vi om. Audi är världens mest klimatsmarta tillverkare.

candyweiss
17 juni 2019 · 848 Inlägg

Bierstube skrev:

candyweiss skrev:
Håller med Ivel, hur fan ska man kunna rösta på en liten bild när man inte vet någonting om bilen.
Röstningen borde enbart vara öppen för medlemmar och prenumeranter av Nostalgia.

Förstår inte hur du tänker. Räcker ju med att man bara är pyttelite intresserad av bilar för att man inte ska ha lyckats undvika att få se flertalet av bilarna i omröstningen IRL.

Vet du ingenting om bilarna i omröstningen så är ditt bilintresse garanterat lika med noll då det är kända byggen som visats upp på de evenemang som bilintresserade människor vill besöka (till exempel Elmia).

Alltså - möjligheterna att få se bilarna hade inte kunnat va bättre. Men att du klamrat dig fast i ditt hem å stirrat in i väggen istället å vägrat titta på bilarna IRL när de visas här å var å sen skyller på att du inte fått chans å få studera dem IRL är ett argument som faller väldigt platt.

Inlägg redigerat. Tänk på att hålla en konstruktiv nivå utan personangrepp.
Tack!
Mvh mod

AM/A1/A2/A/B/BE/C1/C1E/C/CE/D1/D1E/D/DE, någon som har fler?
torsen
17 juni 2019 · 7 189 Inlägg

Lockwood skrev:
Hur orkar ni? För övrigt tycker jag att violett-blåa bilar är alltid snyggast. Och Audi drar mycket olja för att de har förstått att framtiden tillhör icke-fossila bilar, så ju snabbare vi gör slut på oljan dessto snabbare ställer vi om. Audi är världens mest klimatsmarta tillverkare.

Föregångaren, IFA F8, drog också mycket olja.
3% tror jag det var.

candyweiss
17 juni 2019 · 848 Inlägg

candyweiss skrev:

Bierstube skrev:

candyweiss skrev:
Håller med Ivel, hur fan ska man kunna rösta på en liten bild när man inte vet någonting om bilen.
Röstningen borde enbart vara öppen för medlemmar och prenumeranter av Nostalgia.

Förstår inte hur du tänker. Räcker ju med att man bara är pyttelite intresserad av bilar för att man inte ska ha lyckats undvika att få se flertalet av bilarna i omröstningen IRL.

Vet du ingenting om bilarna i omröstningen så är ditt bilintresse garanterat lika med noll då det är kända byggen som visats upp på de evenemang som bilintresserade människor vill besöka (till exempel Elmia).

Alltså - möjligheterna att få se bilarna hade inte kunnat va bättre. Men att du klamrat dig fast i ditt hem å stirrat in i väggen istället å vägrat titta på bilarna IRL när de visas här å var å sen skyller på att du inte fått chans å få studera dem IRL är ett argument som faller väldigt platt.

Inlägg redigerat. Tänk på att hålla en konstruktiv nivå utan personangrepp.
Tack!
Mvh mod

Absolut. Men mitt inlägg var inget personangrepp, det var en fråga smile

Senast redigerat av candyweiss (17 juni 2019)

AM/A1/A2/A/B/BE/C1/C1E/C/CE/D1/D1E/D/DE, någon som har fler?
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang