Någon med erfarenhet av Racechip.com?

Sderberg
16 juni 2019 · 46 Inlägg

Hej på er!

Jag vill höra mig för lite om www.racechip.com. Är det någon som har erfarenhet utav deras chip boxar?

Jag är lite sugen, men tänker att jag vill höra mig för hur det upplevs. Om någon har kollat effekten de lovar via en bänkning eller liknande? Jag har sökt en del på nätet och får lite olika reaktioner, vissa säger att det är en rejäl skillnad andra säger att det bara är skitsnack och att man inte får de som utlovas.

För ca 5700kr utlovar de +49Hk & + 116Nm till min bil, vilket låter hur bra som helst. Men är det verkligen det?

Bomba med era erfarenheter.
Tack!

// Sderberg.

koopfan Koopfan
2 juli 2019 · 74 Inlägg

Jag har bara kört tuningkit.de som funka kanon på min Kia Sportage. 1200kr ca med frakt DHL. Hemma på 1-2dagar. Lätt att installera.

Sen har jag testat http://www.prodieselchip.se/ till Audi Q5 tdi. Gick åxå väldigt bra. Stor skillnad på båda med box. Gick fint utan problem alls.

-Tiguan R-line -19
Kia EV6 AWD Plus "Första EV6 på Garaget" (2023)
torsen
2 juli 2019 · 7 189 Inlägg

Sderberg skrev:
Hej på er!

Jag vill höra mig för lite om www.racechip.com. Är det någon som har erfarenhet utav deras chip boxar?

Jag är lite sugen, men tänker att jag vill höra mig för hur det upplevs. Om någon har kollat effekten de lovar via en bänkning eller liknande? Jag har sökt en del på nätet och får lite olika reaktioner, vissa säger att det är en rejäl skillnad andra säger att det bara är skitsnack och att man inte får de som utlovas.

För ca 5700kr utlovar de +49Hk & + 116Nm till min bil, vilket låter hur bra som helst. Men är det verkligen det?

Bomba med era erfarenheter.
Tack!

// Sderberg.

Vilken av dina bilar gäller frågan?
Jag och en god vän köpte samtidigt var sin Jeep Cherokee/Liberty 2.8 CRD.
Han monterade KCR.
Märkte ingen mätbar skillnad på vare sig bränsleförbrukning eller toppfart.
Möjligen bättre lågvarvsegenskaper = bättre/högre vridmoment strax över tomgång = "offroadfart".
Jag avstod från moddningen p g a vännens erfarenhet.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang