Köpråd - bil där fem personer får plats, utan att det blir jättetrångt

Presidento Of World
19 juni · 2 530 Inlägg

M123 skrev:

Ivel skrev:

M123 skrev:

Är ytterst glad att du tycker det, då finns det hopp.

Ber om ursäkt, dom är lika fula så har nog sett fel...
Men med den högt aktade OKQ8 GoEasy Bensin i tanken lär väl ändå påsen få följa med.

Jo man är liksom van vid självutnämnda raljerande experter utan någon som helst kunskap så du är av mig ursäktad.
Påsen sätter du fördelaktigast på huvudet och med den ständigt självpåvisade kunskapsnivån rekommenderar jag att du gör det med en obrukad sådan, men det är ett eget val givetvis.
Har du något konkret att lyfta fram i tråden gällande ett bra fungerande transportmedel för den olycksdrabbade TS?

Nu får du nog hasa ner byxorna lite, märker av att du har ont någonstans.

Ja jag skulle sätta fokus på marknaden i väst. Där är man van att bygga stora rymliga bilar.
Ford (Crown Victoria) och Lincoln (Town Car) har ju sina sedaner som absolut inte är trånga och rymmer god komfort.

Fan ska man bosätta sig på en Mack eller? Man vill ju hålla god ekonomi iaf.

Presidento saknar signatur
Ivel
19 juni · 321 Inlägg

Presidento skrev:

M123 skrev:

Ivel skrev:

Jo man är liksom van vid självutnämnda raljerande experter utan någon som helst kunskap så du är av mig ursäktad.
Påsen sätter du fördelaktigast på huvudet och med den ständigt självpåvisade kunskapsnivån rekommenderar jag att du gör det med en obrukad sådan, men det är ett eget val givetvis.
Har du något konkret att lyfta fram i tråden gällande ett bra fungerande transportmedel för den olycksdrabbade TS?

Ja jag skulle sätta fokus på marknaden i väst. Där är man van att bygga stora rymliga bilar.
Ford (Crown Victoria) och Lincoln (Town Car) har ju sina sedaner som absolut inte är trånga och rymmer god komfort.

TS är förmodligen väldigt sugen på att köpa ännu en Ford?
Varför inte en Volvo P210 när vi ändå föreslår förhistoriska konstruktioner?
Gott om plats och så där.

Priusguru; "Livet är för kort att bruka opålitliga transportmedel."
Antejoh
19 juni · 66 Inlägg

En bekant ska inhandla en Citroen C5 Aircross, kollade ngt test på tuben och där verkar det vara skapligt med plats för 3 vuxna i baksätet. Vet inget övrigt om bilen dock.

https://youtu.be/d4ZjKECqZIU?t=388

M123
19 juni · 661 Inlägg

Presidento skrev:

M123 skrev:

Ivel skrev:

Allt är väl en prioriteringfråga.
Vissa kan lägga 3-4000 kr/månad på att handla på systembolaget utan att blinka.
Andra köpa radiostyrda bilar för tusenlappar varje månad.
Andra kanske köper energidrycker 4-6 stycken dag.
Sen andra köpa bil som drar 1L/Mil.

Hade fler fräna bilar hade inte den här Mackdöden varit så hårt och stort utbredd, folk kanske inte heller åkt med utskjutande haka utan istället varit glada, som mig. big_smile

"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.
M123
19 juni · 661 Inlägg

Ivel skrev:

Presidento skrev:

M123 skrev:

TS är förmodligen väldigt sugen på att köpa ännu en Ford?
Varför inte en Volvo P210 när vi ändå föreslår förhistoriska konstruktioner?
Gott om plats och så där.

Du gör skenet av att vara bättre bevandrad bland bilar men hur ligger det till egentligen.

En Tysk Ford, Engelsk och en från USA är ju olika divisioner och helt olika bilar. Även om det lånas delar över kontinenter så var dom här föreslagna ett helt annat segment och således är inte en Ford likvärdig en annan även om logotypen är den samma.

"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.
Richtenb
24 juni · 1 306 Inlägg

308SW har ju 3 separata säten bak och är väl känd för att vara den bil som har mest utrymme bak i samma klass.
Vet inget om tillförlitligheten dock!

niska
26 juni · 255 Inlägg

Stort tack för tipsen!

Nu: På jakt efter ny bil
Tidigare: Ford S-Max 2.0 TDCi 2011
Tidigare: VW Passat B5 Variant (3BG) 1.8T 2005
Ivel
26 juni · 321 Inlägg

niska skrev:
Stort tack för tipsen!

Vad är budgeten?
Typ av bil?
Uråldrig jänkepråm?
Smartpackad japsbuss?
Sönderfallande fordskåp...igen?
Kamkedjetuggande gaswagenskåp?
Baguettexpress?
Det underlättar en del när vi tipsar liksssssm.

Priusguru; "Livet är för kort att bruka opålitliga transportmedel."
Sponsrade tjänster

Snabbt och enkelt,
med 11 miljoner fordon!

• Fordonsdata
  • Tekniska data
  • Historik
  • Ägare
  • Värdering
  • Skuldkontroll
Senast i forumet
Diskussionsforum