Inget ljud i nya bilstereon

Fillepetersson
19 juni 2019 · 6 Inlägg

Hej jag har köpt en ny sony DSX-A300dab
Och tänkte köra framhögtalarna med den och basen och 6/9 på slutsteg via lågnivå. Men jag får inget ljud fram och jag har provat tre andra stereo och två funkar men inte min nya och en som är av nyare modell. Så det verkar vara nån inställning i dom nyare som jag inte vet om eller om dom måste ha nån kabel som jag har missat. Snälla kom gärna med förslag va det kan vara 😁

Bassiehof
19 juni 2019 · 1 777 Inlägg

Kanske stänger den av power IC när du kopplar in rca. Om allt är kopplat via iso-adapter borde det fungera precis som med de andra.

Fillepetersson
19 juni 2019 · 6 Inlägg

Får inget ljud i den även jag bara kopplar in fram

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
19 juni 2019 · 14 007 Inlägg

Fillepetersson skrev:
Hej jag har köpt en ny sony DSX-A300dab
Och tänkte köra framhögtalarna med den och basen och 6/9 på slutsteg via lågnivå. Men jag får inget ljud fram och jag har provat tre andra stereo och två funkar men inte min nya och en som är av nyare modell. Så det verkar vara nån inställning i dom nyare som jag inte vet om eller om dom måste ha nån kabel som jag har missat. Snälla kom gärna med förslag va det kan vara 😁

Kan du inte fråga där du köpt den om det nu inte finns nån manual medskickat.

/Benny

Senast redigerat av Vettemannen (19 juni 2019)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Fillepetersson
19 juni 2019 · 6 Inlägg

Jag har manual och har skickat mail till dom men det tar tid så därför jag frågar här 😁

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
19 juni 2019 · 14 007 Inlägg

Fillepetersson skrev:
Jag har manual och har skickat mail till dom men det tar tid så därför jag frågar här 😁

Mail tar sån tid oftast, kan du inte ringa under öppettiden och fråga. Alltid bättre att prata.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Fillepetersson
19 juni 2019 · 6 Inlägg

Har försökt hela dagen men inget svar men han svarade på mail och ville ha bilder på kontakter och sånt så jag har mailat dom nu ikväll så jag får väl se imorgon

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
19 juni 2019 · 14 007 Inlägg

Fillepetersson skrev:
Har försökt hela dagen men inget svar men han svarade på mail och ville ha bilder på kontakter och sånt så jag har mailat dom nu ikväll så jag får väl se imorgon

Okay! Va bra. det var ändå ganska snabbt svarat tycker jag! smile

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Fillepetersson
19 juni 2019 · 6 Inlägg

Jo men sen när det ska skickas emellan så kan det dra ut på tiden

MammDiin
19 juni 2019 · 2 016 Inlägg

Kollat så fader är ställt på ''center''? Vilket förövrigt borde vara standardinställning.
kolla även så du har kopplat framhögtalarna på vit (vänster) och grå (höger)...

Fillepetersson
19 juni 2019 · 6 Inlägg

Har kollat fader och kablarna är rätt vad jag kan få det till. Och när jag använder samma isokontakt i två andra lånade stereo så funkar det. Men jag har även lånat en ny stereo av en kompis och då är det tyst oxå precis som att det finns nåt i dom nyare som gör att det inte går.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang