Moped dog under körning

smecker
20 juni 2019 · 2 Inlägg

Tjenare. Har en 2017 streetzone. På den har jag ett gianelli reverse rör, lättare vikter, sportluft och en 17,5mm förgasare. Idag var jag ute och körde, hann köra i typ en kvart innan moppen dog. Den tappa all effekt och sen dog han bara. När jag prova starta med elstarten lät den mer som en skruvdragare än en startmotor, och kicken kunde jag trycka ner med tummen. Öppnade variatorkåpan och kollade och allt såg bra ut där, variator och koppling satt som det skulle. Tog sedan ur tändstiftet och satt tummen i hålet, och visst var det ändå tryck i motorn. Så de jag undrar är ifall nån tror sig ha en aning om vad felet är? Kolv och cylinder är orginal och har gått ca 450 mil. Innan den dog gick den alldeles vanligt.

Tacksam för hjälp

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
20 juni 2019 · 4 917 Inlägg

Kolla gnista , bränsletillförsel och komp, i den ordningen..
Jag tycker dock det verkar som komp saknas även om tummen känner lite..

Senast redigerat av insidan (20 juni 2019)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
smecker
20 juni 2019 · 2 Inlägg

insidan skrev:
Kolla gnista , bränsletillförsel och komp, i den ordningen..
Jag tycker dock det verkar som komp saknas även om tumnen känner lite..

Blå gnista, blött stift, startmotor snurrar bra. Kompen felar nånstans har jag märkt nu, va ute i nån timme. Blir att plocka ner motorn till helgen, å i värsta fall får man väl beställa en malossi 70cc

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
20 juni 2019 · 4 917 Inlägg

Jag köpte mig en billig kompprovare från biltema för 200 kr och den har besparat mig raseriet att inte veta vad i självaste he...e  det
är för fel på grästrimmern och gräsklipparen..
Man kan dra i det förbenade snöret till domedag på maskinerna för att sedan upptäcka att komp saknas..sad

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
benny51
2 maj 2021 · 9 Inlägg

Har en moped av märket  Dynamite som bara dog under körning vad kan detta bero på ? får gnista samt bensin

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang