Golf reservdel, kostnadsfråga

universe
20 juni 2019 · 27 Inlägg

Hej, vad skulle reservdelen kosta för att köpa till en Golf 2013 modell? Noll koll på bilar så hoppas jag hamnat rätt 🥶

https://www1.garaget.org/gallery/images/224/223913/223913-5ddec21f64bebcd08bfc43467ea7fcc0.jpg

trubbelturbo
20 juni 2019 · 1 442 Inlägg

Är det denna du menar, spolarmunstycke?

https://www.bildelsbasen.se/se-sv/VW/VW … K0955109C/

Lite beroende på om det bara är själva locket eller hela spolaren så verkar kostnaden ligga på mellan 150-750 om man köper en begagnad på en bildemontering.

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
Cuefa Ain't no place like home...
20 juni 2019 · 4 628 Inlägg

Locket kostar nånstans 150-200kr på VAG. Sen en burk färg till det eftersom dom kommer grundfärgade.
Bilen i fråga verkar vara Candy-vit. Räkna ca 400kr för sprayburken inkl. klarlack.

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
spillolja
20 juni 2019 · 4 014 Inlägg

Är det någon som efterfrågar strålkastarspolning ?, jag har på min tagit bort säkringen tilldensamma när jag köpte min golf för över 6 år sedan, så innehållet i behållaren räcker längre smile

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
20 juni 2019 · 4 917 Inlägg

spillolja skrev:
Är det någon som efterfrågar strålkastarspolning ?, jag har på min tagit bort säkringen tilldensamma när jag köpte min golf för över 6 år sedan, så innehållet i behållaren räcker längre smile

Due,  något som är så billigt som vatten behöver man inte spara på..smile

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Growe Fri fart för ett fritt folk!
20 juni 2019 · 13 673 Inlägg

insidan skrev:

spillolja skrev:
Är det någon som efterfrågar strålkastarspolning ?, jag har på min tagit bort säkringen tilldensamma när jag köpte min golf för över 6 år sedan, så innehållet i behållaren räcker längre smile

Due,  något som är så billigt som vatten behöver man inte spara på..smile

snålhet bedrar vishet första gången det är kallt ute smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Cuefa Ain't no place like home...
25 juni 2019 · 4 628 Inlägg

spillolja skrev:
Är det någon som efterfrågar strålkastarspolning ?, jag har på min tagit bort säkringen tilldensamma när jag köpte min golf för över 6 år sedan, så innehållet i behållaren räcker längre smile

Har kodat om min egen så den bara går om jag håller inne spaken 3 sekunder eller längre. Behöver i stort sett aldrig fylla på spolarvätska.

Men det hör varken hit eller dit, i det här fallet tror jag att trådskaparen är ute efter en snyggare look på bilen sin, ett hål i stötfångaren är inte så smickrande ^^

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang