Vem vet lite om dieselmotorn på Citron Xantia

Hanzeman
18 juli · 48 Inlägg
#1

-

Senast redigerat av Hanzeman (10 augusti )

Svarte_Orm
18 juli · 2 113 Inlägg
#2

Det är behållaren för bränslefiltret. Den lagar du inte, den byter du. Annars har du en framtida källa till oförklarliga motorstopp och luftbubblor i dieseln.

Svarte_Orm
18 juli · 2 113 Inlägg
#3

Jag är ingen expert på dieselmotorer direkt men det sitter väl en pump i tanken som trycker fram bränsle och om det läcker vid filtret nu så kommer det spruta ut där.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
18 juli · 12 047 Inlägg
#4

Starta den och se hur det läcker efter tätning. Motorn har (hade...) ett rätt bra självluftningssystem så den kan troligen förflyttas en kortare sträcka även om den kanske skulle hicka till ibland.

I entusiastkretsar finns en jargong som går ut på att ”det bästa med ESP är att skiten går att stänga av”. Ofta från samma personer som kör med de snävaste marginalerna och har den minsta körrutinen, med andra ord just det klientel som har mest att vinna på ESP. Dom som smäller.
Svarte_Orm
18 juli · 2 113 Inlägg
#5

Vad händer om du försöker starta, sprutar det då? Det där ser ut som en ganska ordentlig spricka

Hanzeman
10 augusti · 48 Inlägg
#6

Raderat pga korkad admin. Lämnar forumet för alltid.

Sponsrade tjänster

Snabbt och enkelt,
med 11 miljoner fordon!

  • Fordonsdata
  • Tekniska data
  • Historik
  • Ägare
  • Värdering
  • Skuldkontroll
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang