Elfel volkswagen golf mk4?

Jojjo132
14 augusti 2019 · 6 Inlägg

Tjena, har ett konstigt problem med min golf. Den har stått i ett par månader, men fick igång den med hjälp. Gick att köra en bit men sedan tändes alla varningslampor och bilen förlorade kraft och dog tillslut. Fick igång den igen med hjälp och ställde den hos grannen i ett par månader (jag är en prokrastrinerare) Iallafall, bestämde mig för att fixa upp den, och laddade batteriet. Bilen gick fint ett tag, men sedan hände samma sak igen, den börjar rycka och tappa kraft. Min fråga är, kan detta bero på ett dåligt batteri, eller generator? Eller vad kan det vara?

Tacksam för hjälp big_smile

zzr9409209
14 augusti 2019 · 716 Inlägg

Kan mycket väl vara batteriet,men så klart måste även generatorn ladda...Kolla först med ett friskt batt.

Cuefa Ain't no place like home...
14 augusti 2019 · 4 628 Inlägg

Ladda batteriet o kolla vad generatorn laddar. Kika på alla kablar till och från batteriet också, så ingen av dem är dålig eller skadad/lös.

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Jojjo132
14 augusti 2019 · 6 Inlägg

zzr9409209 skrev:
Kan mycket väl vara batteriet,men så klart måste även generatorn ladda...Kolla först med ett friskt batt.

Cuefa skrev:
Ladda batteriet o kolla vad generatorn laddar. Kika på alla kablar till och från batteriet också, så ingen av dem är dålig eller skadad/lös.

Tack, ska kolla imorgon när det är lite ljust. Lagt batteriet på laddning över natten samt ett till batteri jag hade som jag också lagt på laddning. Uppdaterar sen

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
14 augusti 2019 · 4 917 Inlägg

Håller med de kunniga grabbarna ovan med tillägget att ett urladdat batteri tyvärr gjort sitt  ÄVEN om det laddas ånyo.
Så framledes blir det nog te å ta fram plånkan å pröjsa ett nytt batteri..och därefter ALDRIG låta det nya batteriet ladda ur..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang