VW T5 -07 bytte passagerarsäte och nu funkar inte blippen på nyckeln

maphoto
17 augusti 2019 · 2 Inlägg

Bytte i dagarna säte på min VW T5 -07 från enkelsäte på passagerarsidan till en soffa med två säten. Var en del elkablar som var inkopplade i det gamla sätet som jag bara kopplade ur. Funderade lite på vad det kunde vara då det inte var stolsvärme i det gamla sätet men lämnade den tanken ganska snabbt. Nu inser jag att blippen på nyckeln inte längre funkar, trodde först det var batteriet men har bytt detta och det funkar fortfarande inte. Då kom jag att tänka på dessa elkablar, kan det vara något som var inkopplat till sätet som nu gör att jag inte längre kan använda blippen tro? Funkar fortfarande att öppna/stänga manuellt och inga problem att starta bilen, bara frustrerande att inte blippen längre funkar. Och min nästa tanke, kan det vara något mer elrelateat i bilen som inte längre funkar p.g.a av kopplingarna som jag kopplade ur?

Jory
17 augusti 2019 · 75 Inlägg

Kollat alla säkringar? Speciellt den till "blippen"?

maphoto
18 augusti 2019 · 2 Inlägg

Jory skrev:
Kollat alla säkringar? Speciellt den till "blippen"?

Nä det har jag inte gjort faktiskt. Är inte så haj på det här med bilelektronik och trodde bara att det var att byta sätena rakt av. Har dock fått förklarat för mig nu att komfortstyrdosan som sitter på det gamla sätet måste följa med till nya för att vissa saker ska funka. Så hoppas att det löser biffen, annars får jag kika på säkringarna också. Tack för hjälpen.

Hacke_
25 augusti 2021 · 1 Inlägg

En fråga såhär 2 år senare me  fick du till det med blippen? sen undrar jag om det var bökigt byta säte I t5an?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang