H-reg A traktor

Gravan
25 augusti 2019 · 1 Inlägg

Hej
Jag undrar om någon här har varit med och kopplat in en h-reg från loh elecronics på en volvo D24tic ? Vi får den inte att funka och har varit i kontakt med loh electronics och dom kände till problemet men viste inte hur man kom runt de.
Den ska bryta på stoppmagneten, men de visa sig vid lite efterforskning med lite olika firmor som renovera insprutnings pumpar att stoppmagneten är för svag för att dra upp sig om den kopplas i om motorn då har högre varv , då får den ett tryck på ca 8 bar bakom sig . När sen hastigheten är ca 29 km ska den släppa men då måste motorn dö innan trycket släpper bakom stopp magneten och då går den starta om direkt. Har sett att de sitter H- reg på en och annan D24 så de borde finnas nån genväg.
Stoppmagneten är bytt till en ny för säkerhets skull och den har rätt ström.
Tacksam för svar .
Känns inte rätt att börja borra dränhål i pumpen och sätta nån magnetventil där!
Har ringt på 2-3 atraktorer på blocket de sista året som har de men inte fått något svar på hur dom gjort.

Flossy11
1 juni 2020 · 1 Inlägg

Hej gravan! Tror jag har samma problem. Undrar om du har löst problemet, isåfall hur vad gjorde ni?

mb_pucken
3 juni 2020 · 5 082 Inlägg

Min kollega hade samma problem och det beror helt enkelt på att ventilen är i för bra skick.
Han byggde tidigare på en annan d24 och där funkade det bra.
Han löste detta genom att repa nålen i ventilen med en morakniv tills den läckte nog invändigt för att ventilen skulle orka stänga.
Nackdelen var att den bliv lite segare att stänga av.
Grundproblemet ligger i att det ligger för högt tryck på ventilen av bränslet och motorn jobbar. På tomgång är trycket lägre och då orkar ventilen stänga av bränslet.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Wille03
6 juni 2020 · 67 Inlägg

Har själv kopplat h-reg på d24, körde med lite påställd pump och tryckte man full gas på 2an och 3an så bröt den men den orkade ändå accelerera sakta över 30. Ställde ner pumpen lite och då funkade det bra sen. Har hört vissa som har fått ställa på pumpen för att inte motorn ska dö när den bryter. Så jag tror att allt handlar om vilket skick pumpen är i faktiskt.

LeontheKing01
7 juli 2021 · 1 Inlägg

Tjena har en volvo 944 från 95  som jag har installerat h reg i allt funka fint Första dagen med dagen efter så startar den inte med h reg men startar utan h reg är de någon som kan förklara tack på förhand

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang