Köpråd - första bilen

Utmarks-Loke
7 september 2019 · 5 813 Inlägg

Skönt att det inte blev en silverfärgad E39, de är hundra gånger snyggare i blått! Men vilken motor är det?

TS1997
7 september 2019 · 81 Inlägg

Svarte_Orm skrev:
Skönt att det inte blev en silverfärgad E39, de är hundra gånger snyggare i blått! Men vilken motor är det?

Det är en 523i så 2.5l smile Och jag är jättenöjd för denna blå färg är min favorit på E39

Senast redigerat av TS1997 (7 september 2019)

panda666
7 september 2019 · 4 228 Inlägg

Ivel skrev:

panda666 skrev:

Ivel skrev:

Den ser fräsch ut på bilden och jag tycker mig ana ett M-sportpaket. wink
Grattis TS till bilen, ta det lugnt nu på lördagskvällen i regniga kurvor så du inte viftar för mycket på svansen.

@Panda: avvakta, det där har vi diskuterat. BTW, det ska flyttas här också, vi råkade köpa en liten kåk igen, men denna gång att bo i.

oj grattis du me! javvist det verkar vara m sport^^går nästan inte att ha bmw utan m paket...samma me benz utan amg..ni ska inte bo i stockholm va? hur ska vi annars ta en kaffe?

Med de snygga M5-inspirerade fälgarna, det är en hyfsat snygg modell E39...för att vara en Bayersk släde. hmm

Inte till tokstan, det får finnas gränser av vansinnet. Det blir inom kommunen fast 6km från centrala centrum i ett populärt expanderande bostadsområde. Ingen kaffe men någon grillkväll med något kallt poolside kanske funkar? big_smile

oj de går bra nu_^^ grill funkar perfekt för mig. lugn o fin bostadsområde är perfekt, precis vad ja längtar efter. synd bara att grannen ovanför mig har 5-10 barn som springer som galningar. o inte lägger han dom i säng innan 23;00 heller..

Richtenb
11 september 2019 · 1 359 Inlägg

Bra köp, E39 är ju utan tvekan BMW:s bästa modellserie! Det enda som strular är termostaten.
Lättmekad och tillförlitlig!


TS1997 skrev:
Det slutade med att jag idag fick tag i en E39 i riktigt fint skick för sin ålder smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233104/233104-cce3203ae7645d898da986841d157796.jpg

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
Utmarks-Loke
12 september 2019 · 5 813 Inlägg

Richtenb skrev:
Bra köp, E39 är ju utan tvekan BMW:s bästa modellserie!

Nja, det vet jag inte, men en av de bättre av de som är någorlunda lättåtkomliga i dagsläget.

Richtenb
13 september 2019 · 1 359 Inlägg

Jag tänker på körglädje och tillförlitlighet, svårt att säga att E39 är den bästa vad gäller säkerhet. Efter E90 och uppåt så rasar ju hela bilen vid 25000 mil, mycket elfel etc. Möjligen att E46 kan konkurrera. 

Svarte_Orm skrev:

Richtenb skrev:
Bra köp, E39 är ju utan tvekan BMW:s bästa modellserie!

Nja, det vet jag inte, men en av de bättre av de som är någorlunda lättåtkomliga i dagsläget.

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
Utmarks-Loke
13 september 2019 · 5 813 Inlägg

Richtenb skrev:
Jag tänker på körglädje och tillförlitlighet, svårt att säga att E39 är den bästa vad gäller säkerhet. Efter E90 och uppåt så rasar ju hela bilen vid 25000 mil, mycket elfel etc. Möjligen att E46 kan konkurrera. 

Svarte_Orm skrev:

Richtenb skrev:
Bra köp, E39 är ju utan tvekan BMW:s bästa modellserie!

Nja, det vet jag inte, men en av de bättre av de som är någorlunda lättåtkomliga i dagsläget.

Jag tänkte mera bakåt - E28 var grejer det! Men de är ju i princip borta nu.

Richtenb
13 september 2019 · 1 359 Inlägg

Det har jag iofs svårt för att säga emot smile

Men de börjar väl bli rariteter och öka i pris nu

Svarte_Orm skrev:

Richtenb skrev:
Jag tänker på körglädje och tillförlitlighet, svårt att säga att E39 är den bästa vad gäller säkerhet. Efter E90 och uppåt så rasar ju hela bilen vid 25000 mil, mycket elfel etc. Möjligen att E46 kan konkurrera. 

Svarte_Orm skrev:

Nja, det vet jag inte, men en av de bättre av de som är någorlunda lättåtkomliga i dagsläget.

Jag tänkte mera bakåt - E28 var grejer det! Men de är ju i princip borta nu.

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang