Förlorat körkort!

Gmg0909
15 oktober 2019 · 5 Inlägg

Tjena!

Vet någon hur lång tid det dröjer tills man får något från transportstyrelsen om förlorar körkort?
Körde för fort för 9 dagar sen och erkännde brott så det behöver inte fara till domstol eller något.

Tack på förhand

MercedesJonnie
15 oktober 2019 · 3 268 Inlägg

Du har ju redan en tråd om detta, du kan ju glömma att du får tillbaks körkortet över huvudtaget.
annars är de ju bara att ringa Transportstyrelsen på 0771-141516

torsen
15 oktober 2019 · 7 198 Inlägg

Gmg0909 skrev:
Tjena!

Vet någon hur lång tid det dröjer tills man får något från transportstyrelsen om förlorar körkort?
Körde för fort för 9 dagar sen och erkännde brott så det behöver inte fara till domstol eller något.

Tack på förhand

I mitt fall, och annat ärende, tog Transportstyrelsen ett par månader på sig att besvara mejl.

granadadr
15 oktober 2019 · 7 268 Inlägg

du fick ju ett papper från polisen, där det stod att du kan köra bil i typ 2 dagar,, thats it,, sen har du inget giltigt körkort längre, du får vackert vänta på transportstyrelsens beslut som lär ta någon mån eller så,

för typ 20 årsen åkte jag på fortkörningsböter 2gr på 2 mån då skulle ts överväga återkallning av taxilicensen , tog ca 1-2 mån innan jag fick det brevet,,  vart inget mer sen,, jag hade iof bara kört 15km för fort då på 70 vägar,, wink

Senast redigerat av granadadr (15 oktober 2019)

Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
panda666
15 oktober 2019 · 4 228 Inlägg

Ska inte bara ts få ett brev där det står hur lång tid han får vänta tills han får börja ta om kortet? För alla är medvetna om att han behöver ta om det iaf men frågan är hur länge han behöver vänta tills han får göra uppkörning igen och teoriprovet.

caromania Forummoderator
15 oktober 2019 · 9 296 Inlägg

torsen skrev:

Gmg0909 skrev:
Tjena!

Vet någon hur lång tid det dröjer tills man får något från transportstyrelsen om förlorar körkort?
Körde för fort för 9 dagar sen och erkännde brott så det behöver inte fara till domstol eller något.

Tack på förhand

I mitt fall, och annat ärende, tog Transportstyrelsen ett par månader på sig att besvara mejl.

Jag fick svar samma dag eller dagen efter, även det i ett annat ärende. Men myndigheter är överbelamrade med jobb så det kan nog ta tid.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
torsen
16 oktober 2019 · 7 198 Inlägg

caromania skrev:

torsen skrev:

Gmg0909 skrev:
Tjena!

Vet någon hur lång tid det dröjer tills man får något från transportstyrelsen om förlorar körkort?
Körde för fort för 9 dagar sen och erkännde brott så det behöver inte fara till domstol eller något.

Tack på förhand

I mitt fall, och annat ärende, tog Transportstyrelsen ett par månader på sig att besvara mejl.

Jag fick svar samma dag eller dagen efter, även det i ett annat ärende. Men myndigheter är överbelamrade med jobb så det kan nog ta tid.

Jag fick bekräftelse på att de mottagit mitt melj dagen efter (automatsvar).
Men besked i själva ärendet tog ett par månader.

Cuefa Ain't no place like home...
16 oktober 2019 · 4 628 Inlägg

Tog nog en vecka eller två när jag åkte på fortkörning innan jag fick ett brev som förkunnade att dom bestämt sig för att det räckte med 3200kr i böter.
Dom jobbar inte rekord-snabbt med sånt där tror jag...

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang