Colt körd 7500 mil på endast etanol

Snurriis
22 oktober · 575 Inlägg

Meddela gärna hur det gick.

lekman
22 oktober · 101 Inlägg

Faen, jag läste Cord körd 7500 mil på etanol. Hade ju varit intressant läsning

Ella68
23 oktober · 18 Inlägg

Hej! Bad verkstan läsa av fel igen innan vi drog/flyttade den till mitsubishi. Det dök då upp fel P0125. Åkte dit och betalade, men nu slog det mej: Han sa att de haft svårt att läsa av. De fick prova flera apparater och till sist var det en gammal apparat som fick kontakt och kunde läsa felet. Kanske har detta fel varit hela tiden? Kanske den första avläsningen "Inga fel" var med en apparat som inte fick kontakt? Längre upp i tråden skriver någon om detta fel som en trolig orsak.
Kan vi byta denna tempgivare själva? Vet någon vart den sitter på Colten?

Brådhis * Voff voff *
23 oktober · 4 711 Inlägg

Ella68 skrev:
Hej! Bad verkstan läsa av fel igen innan vi drog/flyttade den till mitsubishi. Det dök då upp fel P0125. Åkte dit och betalade, men nu slog det mej: Han sa att de haft svårt att läsa av. De fick prova flera apparater och till sist var det en gammal apparat som fick kontakt och kunde läsa felet. Kanske har detta fel varit hela tiden? Kanske den första avläsningen "Inga fel" var med en apparat som inte fick kontakt? Längre upp i tråden skriver någon om detta fel som en trolig orsak.
Kan vi byta denna tempgivare själva? Vet någon vart den sitter på Colten?

Jo, det var jag som skrev det. smile Och ja, det är mycket möjligt att den tidigare utläsningen inte lyckades läsa ut felkoden.

Hursom, nu har du ju dels en felkod och dels en mycket sannolikt felorsak. Så byts givaren kan du troligen njuta av din nya bil sen. smile

Tempgivare brukar sitta tämligen lättåtkomligt och kommer man bara åt dom brukar en vanlig fast nyckel i rätt storlek kunna lösa problemet. Jag vet tyvärr inte var den sitter på just denna bil.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Ella68
23 oktober · 18 Inlägg

Mitsubishi-verkstaden kunde/ville heller inte svara på var den sitter...Men jag hittade en skiss på engelska. Engine coolant temperature sensor. Det borde väl vara tempgivaren? Det blir att lägga en beställning på nätet. Håller tummarna...

Ella68
23 oktober · 18 Inlägg

Glömde att säga tack Brådhis för din slutledning. Mycket bättre än verkstan...

Brådhis * Voff voff *
24 oktober · 4 711 Inlägg

Ella68 skrev:
Glömde att säga tack Brådhis för din slutledning. Mycket bättre än verkstan...

Inga problem! Hoppas det löser sig nu. smile

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Sponsrade tjänster

Snabbt och enkelt,
med 11 miljoner fordon!

• Fordonsdata
  • Tekniska data
  • Historik
  • Ägare
  • Värdering
  • Skuldkontroll
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt