Volvo V70 2008 2.0F startar inte

aggeulin
27 oktober 2019 · 1 Inlägg

Hej!
Jag har en V70 2.0F från 2008 som plötsligt inte startade igår när jag skulle iväg. Startmotorn går och ibland hostar den till lite men annars är det bara startmotorn som snurrar. Jag har haft problem i ett par veckor med att den har varit svårstartad kall pga att den misstänt ca 10 sekunder innan den börjat gå bra. Har någon koll på vad som kan ha hänt? Finns det några vanliga kända fel?

Bifogar video.

https://youtu.be/cCtvbBx0UC8

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
27 oktober 2019 · 4 917 Inlägg

Kan tänka mig flera orsaker..
Eftersom det handlar om kylan så kan man ju undra..
Själv så hade jag köpt startgas för att verkligen avgöra om det är bränslebrist eller annat..
Det kan ju vara insprutningens eldelar t ex..
Eller att det är fuktigt när det är kallt och du kanske har något problem med detta innan det torkat upp lite..
Förr brukade det vara fuktiga tändkablar eller andra tänddelar som ställde till det..
Minns själv när jag fick torka av med trasor lite här o där på min gamla ventilknackare för 40 år sedan..
Men sen  när jag köpte riskokarn min så har jag aldrig upplevt detta..

Senast redigerat av malus (27 oktober 2019)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
panda666
27 oktober 2019 · 4 250 Inlägg

Hej! ursäkta språket men en riktigt jävla jobbig motor, fordmotor för o vara exakt tyvärr, många som kör dom endast på etanol så dom skiter på sig sen när det gäller spridare/bränslefilter kanske tom pump. Skulle börja kolla på dessa saker först o främst och sen endast köra bensin, minns att dessa var alltid svårtstartade..Bilens dator blir förvirrad när man byter bränsle på den och behöver köras en runda för att den ska anpassa sig till bränslet man hällt i. Så kör alltid me bensin på den^^

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang