MB w202 c180 -94 varvar inte över 4000

Phixip
6 november 2019 · 19 Inlägg

Hej! Har ett problem med min nyinköpta c180, Har läst mig till att dom ska ha något övervarvningsskydd vid ca 4000 när man är stillaståendes. Dock så går "dedär" skyddet (eller något annat fel) in vid 4000 varv även ifall man har växel i. Stillaståendes med neutral så misständer (som ett varvstopp) den redan vid ca 2700. Någon som varit med om något liknande? Jag misstänker enligt videos mm att det kan ha något med OVP reläet eller något bränslerelä att göra. Eller något med tändningen.

johanbrolin
7 januari 2021 · 108 Inlägg

Hej!

Jag har samma problem med min c200 97a. Fick du bukt på problemet? smile

/Johan

Stora fötter - Stora skor
Bassiehof
7 januari 2021 · 1 777 Inlägg

Kamrem/kedja som hoppat?

Nybergrobin
7 januari 2021 · 2 377 Inlägg

Phixip skrev:
Hej! Har ett problem med min nyinköpta c180, Har läst mig till att dom ska ha något övervarvningsskydd vid ca 4000 när man är stillaståendes. Dock så går "dedär" skyddet (eller något annat fel) in vid 4000 varv även ifall man har växel i. Stillaståendes med neutral så misständer (som ett varvstopp) den redan vid ca 2700. Någon som varit med om något liknande? Jag misstänker enligt videos mm att det kan ha något med OVP reläet eller något bränslerelä att göra. Eller något med tändningen.

Händer detta om du kör på 3an och ska köra fort nog för att det ska krävas 4000+ eller är det bara vid "tomvarvning"?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang