Köpråd av bil (plats för barnstol + automat) 170k

Acobra
12 november · 56 Inlägg

är det inte så att de uppgifterna som visas på transportstyrelsen och andra ställen är det den kan dra vid optimala förhållanden och endast bör ses som en jämförelse uppgift?

Det kan mycket väl stämma med att den snittade på 7 om du gasade på lite på motorvägen för att få upp farten lite. De gånger jag nollar av olika anledningar så kan jag hamna uppe på straxt under litern i början men sedan sjunker det och lägger sig på  ~7

angående pump vs dator förbrukning så känns allt inom 0,5 ( spannet 6,5-7,5 ) ifrån som "precist" då olika veckor för mig gör så förbrukningen påverkas. Då jag är relativt säker på att tomgångskörning påverkar datorns förbrukningsvärde negativt av det.

Har tactrix kabel med tillgång till evoscan, ecuflash, s-sport till ralliart -10.
panda666
12 november · 3 207 Inlägg

torsen skrev:

Hybrid_ skrev:

panda666 skrev:
Ne fyfan förlåt Ivel jag kan såklart respektera ditt val av bil och att kanske prius håller mycket bra osv osv men jesus stylingen...vet inte riktigt hur ja ska sätta det i ord utan att göra dig ledsen. Inte fin bil alls i mina ögon och inte alls kul att köra någonstans och nu vill inte ja ha några bad feelings^^ inga wurst feelings tack.

Kan rekommendera en mercedes e klass till ts med motivering eftersom hen redan kollar på endå på tex skoda, volvo och ford och ja tycker mercedes är bland det bästa om inte det bästa ja suttit i. Jävlit komfortabel, ljusår bättre än alla andra märken, dom går jävlit tyst på vägen och har en riktig bra komfort. Massor med plats finns det också vare sig man vill ha sedan eller kombi spelar ignen roll, barnstolar kommer ts få plats i massor. Ska hålla bra i motor o låda och speciella typfel borde inte finnas samt så håller den absolut lika bra som en volvo skoda eller ford, hittar ts dessutom en som är så ny som möjligt och gått så lite som möjligt för pängen kan hen få maskin och elektronik försäkring via försäkringen, typ 12.000mil eller till bilen fyllt 10 år ca.  Mercedes servas varje år eller ca varje 2000mil ungefär, datorn i bilen säger till om man kikar lite i menyerna. Bilfan har kedja och kommer med flera olika motorval/awd  och dom flesta kommer med automat. Tycker om mercas växelspak speciellt e klass som har den vid ratten, tycker det är skönt o inte ha den i konsolen där nere som alla andra. Servicen är inte alls dyrt jämfört med alla andra märken, service hos mercedes kan kosta allt från 3500-8000++ beroende på vad som ska göras men man kan alltid välja en annan verkstad och då går priserna rejält nere, vi frågade på jobbet vad en b service hos autoexperten skulle landa på och den gick på typ 4000, olja-oljefilter-bromsvätska-kontroll av bilen. Bilen säger till vad exakt den vill ha varje gång. Tycker Mercedes efter 2012-2013+++ och nyare har gjort ett riktigt jävla bra jobb i stylingen och allt annat. Riktigt jävla fina bilar enligt mig så passa på och stick ut lite från mängden o kör inte precis samma sak som alla andra. Lycka till

https://www.blocket.se/annons/sodermanl … 1/87129192

https://www.blocket.se/annons/stockholm … o/86280161

https://www.blocket.se/annons/vasterbot … t/87150272

Fråga min far om vad han tycker om sin S350 Bluetec. Bilen står på verkstad igen (vår lokala bärgare känner igen vårt nummer nu) och de vill inte ha tillbaka den utan vill att Mercedes köper tillbaka bilen. De har erbjudit en ny bil men vi får se.

Hade en E-klass 37.500 mil och 7 år som tjänstebil.
Bytte torkarmotor 2 gånger á drygt 7.000:- och kamaxeltransmission(kamkedja + kedjehjul + kamaxel + lyftare + vipparmar) 2 gånger á 35.000:-.
Ingen rost trots mycken körning på saltade vägar och väldigt sällan tvättad.

fyfan jävla kedjor alltså. Vad hade du för modell? var det 220 dieseln eller? och vilket år? många mil men att byta kedja 2 ggr lät lite skit..

Sponsrade tjänster

Snabbt och enkelt,
med 11 miljoner fordon!

• Fordonsdata
  • Tekniska data
  • Historik
  • Ägare
  • Värdering
  • Skuldkontroll
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt