Spjällhus - Carisma

sebastiangustavsson
15 november 2019 · 2 Inlägg

Tjena! Skriver mitt första inlägg här så får be om ursäkt om det är off-topic eller liknande men jag hoppas att det passar in i 'Allmänt'.

Det är så att jag har varit i ett stort behov av ett spjällhus i några veckor nu. Spjällhuset i fråga är 'EAC60-003' till en Mitsubishi Carisma 1.8 GDI -02. Givetvis så har jag spammat refresh på bildelsbasen, laga.se, blocket, tradera och även ebay m.m. men har inte riktigt hittat något skapligt. Atech2 vet jag är bra på att reparera sådana men det känns lite onödigt att lägga ner 3-4 tusen.

Jag undrar om ni kanske vet någon/några andra sidor som man kan kolla in?

Tack på förhand!

Mvh Sebastian

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
15 november 2019 · 4 917 Inlägg

Det brukar vara antingen rejält smutsigt i huset eller att kolbanan inuti är sliten.
Kolla så det inte enbart är dålig kontakt inuti, så sparar du rejält med slantar..
Om du ändå ska byta så har du inget att förlora..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
caromania Forummoderator
15 november 2019 · 9 296 Inlägg

malus skrev:
Det brukar vara antingen rejält smutsigt i huset eller att kolbanan inuti är sliten.
Kolla så det inte enbart är dålig kontakt inuti, så sparar du rejält med slantar..
Om du ändå ska byta så har du inget att förlora..

Ja jag kan hålla med. Vad är det för fel?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
sebastiangustavsson
16 november 2019 · 2 Inlägg

Hej!

Felet var att en av dessa två magneter som finns i spjällhuset hade lossnat. Givetvis så försökte jag själv att fixa detta men som resulterade i att magneten gick i tusen bitar. Tyvärr så finns det nog inte en chans i världen att man kan köpa en exakt sådan magnet idag, så letar för fullt efter ett begagnat hus istället.

https://www.youtube.com/watch?v=6EK1vtuNluA&t=12s Här är videon jag tog hjälp av, man ser magneterna vid 2:40 smile

Efter en dels letande igår så hittade jag dock en polsk sida vid namn 'allegro', lite svårt att navigera iom att man inte förstår polska men som jag förstår det så kryllar det med AEC60-003 spjällhus där. Har kontaktat en säljare som säger att han skall återkomma med fraktpriser till Sverige på söndag!

https://allegro.pl/oferta/carisma-space … d00be2ff62

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang