Volvo 745 1992

Parre7
15 november 2019 · 58 Inlägg

Hej, försöker hjälpa en kompis med sin 745a, nyss bytt batteri. Bilen går ibland igång på tändning och ibland stendöd, när tändningen går igång så om man vrider på nyckeln för o försöka starta så dör bilen helt o hållet.

Tacksam för svar

Parre7
15 november 2019 · 58 Inlägg

Snabb update, bilen går på tändning nu och bilen tuggar på men vill ej gå igång

Brådhis * Voff voff *
15 november 2019 · 10 245 Inlägg

Kolla jordflätan från batteriet till chassit. Den brann av på en 745:a jag hade för en massa år sedan. Gav lite märkliga fel innan jag hittade det. Lätt testat genom att sätta en startkabel från batteriets minus till motorn (tex en lyftögla).

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Parre7
15 november 2019 · 58 Inlägg

Brådhis skrev:
Kolla jordflätan från batteriet till chassit. Den brann av på en 745:a jag hade för en massa år sedan. Gav lite märkliga fel innan jag hittade det. Lätt testat genom att sätta en startkabel från batteriets minus till motorn (tex en lyftögla).

//Brådhis

Tack ska kolla, vi tändning går alltid på men motorn tuggar, vi ska byta tändstift som vi redan köpt för dom som satt i var helt kletat med bensin och sur som satan.

Parre7
15 november 2019 · 58 Inlägg

Brådhis skrev:
Kolla jordflätan från batteriet till chassit. Den brann av på en 745:a jag hade för en massa år sedan. Gav lite märkliga fel innan jag hittade det. Lätt testat genom att sätta en startkabel från batteriets minus till motorn (tex en lyftögla).

//Brådhis

Ingen framgång med byte av tändstiften, vi ska prova din idé

Parre7
15 november 2019 · 58 Inlägg

Brådhis skrev:
Kolla jordflätan från batteriet till chassit. Den brann av på en 745:a jag hade för en massa år sedan. Gav lite märkliga fel innan jag hittade det. Lätt testat genom att sätta en startkabel från batteriets minus till motorn (tex en lyftögla).

//Brådhis

Ingen framgång med din ide, vad mer skukle de tänkas va? Alla varningslamporma lyser då tändning vrids på men inga mätarna eller radion

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
15 november 2019 · 17 386 Inlägg

Vrid försiktigt på nyckeln vid start. Dra den inte till ändläge utan när startmotorn börjar gå så håll den där. Tändningslåsen kan lägga av.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang