1957 Nomad

1957 Cheva Nomad som ska byggas upp helt från grunden, Rostlagning, Byte av framvagn, 4-Link bak, Ny LS3 motor med 4L75E låda, 9" bakaxel och Wilwood bromsar.
  • 171 Följare
  • 176 841 Visningar
  • Uppdaterades senast 10 juli 2023
farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
9 februari 2019 · 6 469 Inlägg

snickaranders skrev:

farbrorbozze skrev:
Klart stötfångaren måste byggas om med, vad konstigt det vore annars med standard stötisar på ett sånt här projekt wink

Kul att nån mer än jag förstår att man måste nörda till det hela tiden. (Kommer nog aldrig bli klar).

Klar blir man väl nångång men det måste ta tid om det ska bli bra ;-)

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
Volvo 780 (1989)
turbo57
9 februari 2019 · 1 011 Inlägg

Du kommer garanterat att bli klar och det blir  ett perfekt bygge, skit i om en del tycker det är nördigt smile

capriceturbo
10 februari 2019 · 35 Inlägg

verkligen snyggt bygge detta följer vi  en fråga ang kofångarna  du kapar  dom rakt av  hur blir det med kromet om jag fattar rätt e det ju stål bakom med ngt  rejält lager crom hur löser du detta  blir det att hel slipa kofångaren  innan ny cromning?? haft denna tanke på mitt egna caprice bygge  men är råd vill vad gäller detta med just crom och slipa bort mm...dina erfarenheter i detta ämne vore kul få veta.....

snickaranders Snickare
10 februari 2019 · 121 Inlägg

capriceturbo skrev:
verkligen snyggt bygge detta följer vi  en fråga ang kofångarna  du kapar  dom rakt av  hur blir det med kromet om jag fattar rätt e det ju stål bakom med ngt  rejält lager crom hur löser du detta  blir det att hel slipa kofångaren  innan ny cromning?? haft denna tanke på mitt egna caprice bygge  men är råd vill vad gäller detta med just crom och slipa bort mm...dina erfarenheter i detta ämne vore kul få veta.....

Det ska lämnas in på avkromning. Skulle gjort det före men blev inte så denn gång då jag hade förhoppning att delarna skulle passat.

Ha det kul:)
Forsbyligan
10 februari 2019 · 40 Inlägg

Ja. varför inte kapa i nått som går att kapa i wink Blir som vanligt KANON.

Jag äter inte klockor, men dricker gärna ur.
11:e Budordet: Var jag en i världen mig vänder, så ska jag rita svarta ränder.
Audi A4 Avant 2.0 TQ "Black Edition" (2011)
Audi A3 S-Line Quattro 2,0 TFSI "Vinterbilen" (2006)
Putteliten
10 februari 2019 · 9 068 Inlägg

Ja när du ändå har kapat upp hela bilen, så måste det väl kännas lite dumt att stoppa dit något som du inte har kapat i?

nettodanne
9 juni 2019 · 5 Inlägg

Otroligt bygge håller på och tar form.  Hittade länken idag som först. Lycka till

Pontiac_firebird72
16 november 2019 · 1 158 Inlägg

Hur går det här

Den som säger att en orgasm är det skönaste som finns har nog aldrig varit riktigt skitnödig.
Volvo V70n "Ocean race" (2006)
Pontiac Firebird "Eldfågeln" (1972)
Chevrolet Impala "Impala 65 wagon" (1965)
snickaranders Snickare
17 november 2019 · 121 Inlägg

Pontiac_firebird72 skrev:
Hur går det här

Det går framåt hela tiden. Hade ett litet uppehåll på 6 månader pga diskbrock men det är opererat i somras. Men så kom jag på att man kan bygga 2 bilar samtidigt så nu bygger jag Nomaden på vardags kvällar och  Corvette bb -71 på helgerna. Lägger dock inte upp nå bilder på Nomaden längre.

Ha det kul:)
Pontiac_firebird72
17 november 2019 · 1 158 Inlägg

Ok synd gillar verkligen  detta bygge och se hur det blir

Den som säger att en orgasm är det skönaste som finns har nog aldrig varit riktigt skitnödig.
Volvo V70n "Ocean race" (2006)
Pontiac Firebird "Eldfågeln" (1972)
Chevrolet Impala "Impala 65 wagon" (1965)
Pininfarina406
17 november 2019 · 535 Inlägg

snickaranders skrev:

Pontiac_firebird72 skrev:
Hur går det här

Det går framåt hela tiden. Hade ett litet uppehåll på 6 månader pga diskbrock men det är opererat i somras. Men så kom jag på att man kan bygga 2 bilar samtidigt så nu bygger jag Nomaden på vardags kvällar och  Corvette bb -71 på helgerna. Lägger dock inte upp nå bilder på Nomaden längre.

Finns den på någon annan kanal? Man är ju sjukt nyfiken på hur den kommer att se ut.
Mvh T.

Peugeot 406 coupé "Pininfarina" (1998)
Bob-Miller
17 november 2019 · 1 306 Inlägg

Krya på dig,....

haweri
17 november 2019 · 335 Inlägg

nån ny bild kan du väl bju på iaf smile

Bruzab
18 november 2019 · 15 Inlägg

Tack för bilderna har längtat

turbo57
18 november 2019 · 1 011 Inlägg

Tjusigt, vilka plåtjobb du gör, man blir lite avis smile

Pontiac_firebird72
18 november 2019 · 1 158 Inlägg

Grymt fint arbete alltid lika roligt att få uppdateringar av ett så proffsigt bygge

Den som säger att en orgasm är det skönaste som finns har nog aldrig varit riktigt skitnödig.
Volvo V70n "Ocean race" (2006)
Pontiac Firebird "Eldfågeln" (1972)
Chevrolet Impala "Impala 65 wagon" (1965)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang