Tänkte sätta i audi v6an i 740in?

d24turbo
18 november · 110 Inlägg
#1

vet ni hur jag ska göra eftersom audin ha ju framhjulskrafts å hur man ska göra me låda? ska man sätta på m47an på audi motorn eller? å hur svårt kan de va egentligen

mb_pucken
18 november · 4 358 Inlägg
#2

Tvivlar rent spontant att det är bult on.
Skulle det passa så är den biten enkel. Sen behövs bara en koppling som passar motorns svänghjul och m47ans axel.

Skulle det inte passa så behövs en adapterplatta mellan motor och växellåda, eller ett omsvetsat svep.
Då är det nog lika bra att skaffa en låda som håller bättre än m47 tex BMW låda.

Sen behövs motorfästen, elsystem. Eventuellt ett oljetråg osv.

Kanske en quattrolåda med någon form av svetsad diff skulle vara enklare.

Senast redigerat av mb_pucken (18 november )

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
d24turbo
18 november · 110 Inlägg
#3

mb_pucken skrev:
Tvivlar rent spontant att det är bult on.
Skulle det passa så är den biten enkel. Sen behövs bara en koppling som passar motorns svänghjul och m47ans axel.

Skulle det inte passa så behövs en adapterplatta mellan motor och växellåda, eller ett omsvetsat svep.
Då är det nog lika bra att skaffa en låda som håller bättre än m47 tex BMW låda.

Sen behövs motorfästen, elsystem. Eventuellt ett oljetråg osv.

Kanske en quattrolåda med någon form av svetsad diff skulle vara enklare.

ja men de ä på en isbil som ska slaktas. så ska inte köpa nått till den allt ska va gratis

Myhran
18 november · 149 Inlägg
#4

d24turbo skrev:

mb_pucken skrev:
Tvivlar rent spontant att det är bult on.
Skulle det passa så är den biten enkel. Sen behövs bara en koppling som passar motorns svänghjul och m47ans axel.

Skulle det inte passa så behövs en adapterplatta mellan motor och växellåda, eller ett omsvetsat svep.
Då är det nog lika bra att skaffa en låda som håller bättre än m47 tex BMW låda.

Sen behövs motorfästen, elsystem. Eventuellt ett oljetråg osv.

Kanske en quattrolåda med någon form av svetsad diff skulle vara enklare.

ja men de ä på en isbil som ska slaktas. så ska inte köpa nått till den allt ska va gratis

Ta hela framaxelbalken och svetsa fast den i Volvon på valfri plats! Antingen i fram eller i bak beroende på vart ni vill ha drivningen, tror inte ni ror iland projektet utan att köpa några saker om ni inte gör på detta vis,

Med vänlig hälsning,

viccoA
19 november · 2 560 Inlägg
#5

Billigast och enklast att köpa rätt skrotbil från början. Tycker ni att Volvons rova är för sur köp en vassare motor från en Volvo som passar bolt-on eller valfritt motorstarkt vrak för 5000kr på blocket.

Senast redigerat av viccoA (19 november )

Seth
22 november · 3 345 Inlägg
#6

om du kan fixa med adapterplatta mellan låda o motor så är det inte så mkt arbete nog i det stora hela då de flesta v6orna till audi är längsmonterade och drivaxlarna till framhjulen är i växellådan bakom motorn.

Senast redigerat av Seth (22 november )

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Svarte_Orm
22 november · 2 293 Inlägg
#7

Tvivlar på att det är värt besväret, så bra var inte de gamla audi-v6orna. Och en M47 håller nog inte för vridet heller. Bättre då att ta både motor och låda från någon gammal mercedes eller bmw.

Sponsrade tjänster

Snabbt och enkelt,
med 11 miljoner fordon!

  • Fordonsdata
  • Tekniska data
  • Historik
  • Ägare
  • Värdering
  • Skuldkontroll
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang