Saab, en mentalsjukdom.

Jag vet inte riktigt vad som hände.. Jag köpte min första bil när jag var 17, en Saab 9-5 2.0t Linear. Nu står jag här, fullt med Saabar i hela garaget och jag förstår inte hur de kom hit, den ena snabbare än den andra... Jag antar att jag inte är riktigt frisk som håller på såhär. Men vill du hänga med och se hur det går så är det bara att följa tråden, många roliga idéer utlovas!! Over and out!

Joel_Wiklund

• 89 Följare
  • 92 256 Visningar
  • Uppdaterades senast 22 november
Joel_Wiklund
18 november · 367 Inlägg

Snurriis skrev:
Fan att den inte gick sönder tidigare...
Slängde precis en "Aero" låda på skroten sad
Ska kolla ifall mim andra rasade låda finns kvar! Isf kan du få den! smile

Nej men så dumt!!  Hoppas verkligen att du har en kvar!!  smile

Snurriis
19 november · 609 Inlägg

Joel_Wiklund skrev:

Snurriis skrev:
Fan att den inte gick sönder tidigare...
Slängde precis en "Aero" låda på skroten sad
Ska kolla ifall mim andra rasade låda finns kvar! Isf kan du få den! smile

Nej men så dumt!!  Hoppas verkligen att du har en kvar!!  smile

Va äre för låda du har i den nu? Inte en "36" låda va? Utan 54 eller va den nu hette? Länge sedan jag höll på å byta låda, gick igenom 6 lådor tot på mina 9ks XD

Joel_Wiklund
19 november · 367 Inlägg

Jag är absolut ingen växellådsexpert, men huset är "original" 1993 aero. Men drevsatsen och axlar kommer från äldre GMT turbolåda -85-87. Så jag söker en sådan låda att sno axeln ifrån wink

Mr_Lööf
19 november · 1 539 Inlägg

Joel_Wiklund skrev:
Jag är absolut ingen växellådsexpert, men huset är "original" 1993 aero. Men drevsatsen och axlar kommer från äldre GMT turbolåda -85-87. Så jag söker en sådan låda att sno axeln ifrån wink

GMT 5301 som är turbo lådan och GMT 5101 som är en insprutnings låda har samma ingående axel. Även GM 65101 som är en insprutarlåda har samma axel. Dessa 65101 finns några stycken på bildelsbasen. smile

Tacka fan för det, du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY
Snurriis
19 november · 609 Inlägg

Mr_Lööf skrev:

Joel_Wiklund skrev:

GMT 5301 som är turbo lådan och GMT 5101 som är en insprutnings låda har samma ingående axel. Även GM 65101 som är en insprutarlåda har samma axel. Dessa 65101 finns några stycken på bildelsbasen. smile

Funkar axeln från senare modeller då? Eftersom min var en -97?

Mr_Lööf
19 november · 1 539 Inlägg

Snurriis skrev:

Mr_Lööf skrev:

Joel_Wiklund skrev:

Funkar axeln från senare modeller då? Eftersom min var en -97?

From 1994 så är det en helt annan växellåda till 9000. Så den funkar tyvärr ej.

Tacka fan för det, du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY
Snurriis
19 november · 609 Inlägg

Det som jag var misstänksam över, tyvärr joel så blir det ej någon v-låda från mig då sad
Kolla annars med Ekmans bil&båt i mölnvik (Värmdö) ifall dom har något kvar liggandes på hylla då dom har renoverat x antal lådor.

Senast redigerat av Snurriis (19 november )

Joel_Wiklund
21 november · 367 Inlägg

Snurriis skrev:
Det som jag var misstänksam över, tyvärr joel så blir det ej någon v-låda från mig då sad
Kolla annars med Ekmans bil&båt i mölnvik (Värmdö) ifall dom har något kvar liggandes på hylla då dom har renoverat x antal lådor.

Det var ju tråkigt men tack ändå!

Jag har precis mailat dem och hoppas på svar smile Tack för tipset!!

Joel_Wiklund
21 november · 367 Inlägg

Mr_Lööf skrev:

Joel_Wiklund skrev:

Tack ska du ha!! Räddare i nöden wink
Nu vet jag vad jag ska hålla ögonen öppna för! big_smile

Joel_Wiklund
22 november · 367 Inlägg

Fick svar från Ekmans, tyvärr hade de inget på hyllan. Så nu är ny låda beställd från bildelsbasen, hoppas grejerna är hela och passar smile

Sponsrade tjänster

Snabbt och enkelt,
med 11 miljoner fordon!

• Fordonsdata
  • Tekniska data
  • Historik
  • Ägare
  • Värdering
  • Skuldkontroll
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt