Rick50
för 20 timmar sedan
· 27 Inlägg
Hej alla!
Jag vet inte vart jag ska börja....
Under dem sista dagarna i garaget hanns det med en service med ny motorolja, oljefilter och kylarvätska. Det är toppen att få det gjort! Dessvärre gick den riktigt dåligt efter detta, har ingen aning annat än att vi måste ha kommit åt något när servicen gjordes. Tomgången var neråt 500-600 varv vilket är en minskning med 300 i snitt och det är inte något jag ville skulle hända. Därefter var den nära på att strandsätta mig på hemresan med att den inte alls ville ha någon tomgång och den dog för det minsta lilla nedväxling etc. Slutligen förlorade jag möjligheten att växla då kopplingen inte har velat ta, troligen på grund av att systemet inte får upp något tryck.

Låt oss säga att jag har varit gladare över bilen förr!
Men!
Jag har hittat en synlig defekt till kopplingens system vilket är kopplingsslangen, jag hoppas det ska kunna gynna bilen när jag byter den delen. Utöver det har den en tomgång nu men den är inte i närheten av hur den var innan servicen. Tomgången är konstant högre och det är något jag ska försöka experimentera på och se om man kan återställa det till hur den var innan.
Ha det gott!
Senast redigerat av Rick50 (för 20 timmar sedan)