B230F startar inte, går runt

julisj
10 december 2019 · 27 Inlägg

Hej, gör ännu en tråd då jag förklarat fel i den förra smile

Bytte nyligen fördelare på min B230F då den förra var helt slutkörd och locked gick av på mitten...
Minuten vi hade bytt, så provstartade jag den, och den startade. Stängde dock av den ganska på direkten, då motorn stod på domkraft.

Batteriet tog slut efter den första starten, så kunde inte prova igen. Laddade batteriet över natten, tills det var helt fullt. Dagen efter går motorn runt (säger man så?) men startar inte. Vi tittar första tändstiftet och ser att det får gnista, men är ändå fuktigt/blött. På grund av kyla kollade vi inte resten av dem. Dagen efter kollade vi de andra 3, och rengjorde dem. Provstartat och den startar på ett par cylindrar, vet inte hur många, men den går på mycket låga varv, går ej att gasa upp den på högre varv då den redan kämpar hårt för att överleva. Efter en stund så dör den, och varje gång man vrider om nyckeln blir det samma rutin.

Justerade ej något på motorn när fördelaren byttes, så det kan vara problemet. Hört att den ska vara i "EDC", tror jag det hette, var ett tag sedan, så minns inte vilka bokstäver det var till 100%..

Någon som har en lösning på det här?

Tack i förhand, då ni brukar lösa alla mina problem smile

Senast redigerat av julisj (10 december 2019)

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
10 december 2019 · 4 917 Inlägg

https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260641
Jag tror att strulet har med fördelaren att göra eftersom det är den du pulat på.
Lite tips på länken..
Har du rört något annat som vi inte vet så kan det vara något annat.
Så det blir till att sikta in sig på fördelaren lite närmare..smile
Spottar den och fräser , motorna alltså, så kan tändföljden vara fel t ex..

Senast redigerat av malus (10 december 2019)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
julisj
11 december 2019 · 27 Inlägg

Spottar och fräser gör den allt, ska titta till både länken och tändföljden, tack smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang