Skaffa försäkring och byta trasig vindruta på en gång. Kan försäkringabolaget neka?

Richtenb
tisdag 07:44 · 1 350 Inlägg
#21

Jag håller med bägge sidor här. Samhället hade varit mysigt och trevligt om alla var ärliga, det gäller även försäkringsbolag i denna tråd. Så är inte fallet och särskilt inte i dagens samhälle.
Dagens försäkringsbolag gör sitt bästa för att du ska få så lite ersättning som möjligt...De försöker göra åldersavdrag trots att produkten inte är ett år gammal. Det finns hus som brunnit ner där det blivit problem trots att försäkring finns. (Sen finns det bättre och sämre bolag)

Det finns också mängder av försäkringsbedrägerier. Men faktum är att normala ärliga kunder hamnar i kläm här om de inte saltar på rejält eller kan göra en deal när något väl händer. Är du snäll och trevlig så får du inte ett skit tillbaka, eller åtminstone betydligt mindre än du borde fått.

I övrigt så är min erfarenhet som Caromanias, kontakt är ofta med carglass direkt för bokning och inte genom försäkringsbolaget alls. 

M123 skrev:

JN1975 skrev:

M123 skrev:
Finns några jasägare här och utan att citera eller börja munhugga så är det bedrägeri allt annat än att hålla sig till sanningen och tänja på gränserna likt det föreslagna.

Otroligt låg moral må jag säg. Skäms på era vägnar.

Stackars försäkringsbolag... smile

Du försöker dig på ett väldigt lamt försök till härskarteknik men du får nog sätta dig vid skolbänken igen och finlira på det där mer. Bemöt istället varför ska andra betala för folks bedrägerier? För oavsett hur naiv man är gör man nog sig införstådd i att det är inte bolagen som hamnar i kläm utan dom resterande kunderna detta svinn tas ut på.

TyskKvalite skrev:

M123 skrev:
Finns några jasägare här och utan att citera eller börja munhugga så är det bedrägeri allt annat än att hålla sig till sanningen och tänja på gränserna likt det föreslagna.

Otroligt låg moral må jag säg. Skäms på era vägnar.

Försäkringsbolag är svindlare. Tar skyhöga premier och behandlar sedan sina kunder som smuts när det väl krisar.

Förespråkar definitivt inte bedrägeri av någon form, men ska någon ha det så är det försäkringsbolagen.

Ditt inlägg försvarar väl inte ett beteende. Det enda man gör det är att pissa i motvind så det stänker på allt och alla. Hur menar du att premien blir lägre av detta och hur menar du att bolagen ska mindre bli att behandla sina kunder som smuts?
Allt man gör reflekterar tillbaka.

M123
tisdag 12:50 · 932 Inlägg
#22

@Richtenb

Varför envisas du lägga citatet under din text? smile

Nu tänker jag inte gnägga mer i ämnet.

"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.
Richtenb
tisdag 14:34 · 1 350 Inlägg
#23

M123 skrev:
@Richtenb

Varför envisas du lägga citatet under din text? smile

Nu tänker jag inte gnägga mer i ämnet.

Antar att det är en preferens smile. Nej jag tänker inte argumentera för eller emot heller. I min värld har ni båda rätt. Kanske får man hoppas på en bättre värld som inte finns där just nu

Senast redigerat av Richtenb (tisdag 14:35)

Hamilton
tisdag 15:12 · 8 706 Inlägg
#24

TyskKvalite skrev:

M123 skrev:
Finns några jasägare här och utan att citera eller börja munhugga så är det bedrägeri allt annat än att hålla sig till sanningen och tänja på gränserna likt det föreslagna.

Otroligt låg moral må jag säg. Skäms på era vägnar.

Försäkringsbolag är svindlare. Tar skyhöga premier och behandlar sedan sina kunder som smuts när det väl krisar.

Förespråkar definitivt inte bedrägeri av någon form, men ska någon ha det så är det försäkringsbolagen.

Har alltid blivit bra bemöt och mina försäkringsärenden har lösts snabbt och korrekt enligt mig, sen att du är missnöjd kanske beror på annat.

Fotograf på Tierp iDag
granadadr
tisdag 15:29 · 6 019 Inlägg
#25

hahah appropå rutor var fett förbannad ,, fick ett stort stenskott, åkte DIREKT å lagade det,, 1 mån senare sprack rutan iaf sad

Richtenb
Igår 07:45 · 1 350 Inlägg
#26

granadadr skrev:
hahah appropå rutor var fett förbannad ,, fick ett stort stenskott, åkte DIREKT å lagade det,, 1 mån senare sprack rutan iaf sad

Känns som att eftermarknadsrutorna är sämre. Min ruta går sönder  årligen medan Toyota Original höll i många år. Företagen hävdar motsatsen att de håller samma kvalité, kanske är det monteringen som gör de sämre. Jag tror knappast att jag haft otur i 5 år på rad medan jag hade tur i 5 år med original

Senast redigerat av Richtenb (Igår 07:46)

Meaganeowner
Igår 07:59 · 2 016 Inlägg
#27

M123 skrev:
@Richtenb

Varför envisas du lägga citatet under din text? smile

Nu tänker jag inte gnägga mer i ämnet.

TS har väl dåligt närminne kan man tro..

Sponsrade tjänster

Snabbt och enkelt,
med 11 miljoner fordon!

  • Fordonsdata
  • Tekniska data
  • Historik
  • Ägare
  • Värdering
  • Skuldkontroll
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang