Jeep Grand Cherokee - Budget-bygget som antagligen kommer spåra ur...

Går det att få en gammal Cherokee som stått still i nästan 10 år, besiktigad och laglig på en minimal budget? There's only one way to find out!

Cuefa

  • 73 Följare
  • 14 786 Visningar
  • Uppdaterades senast 15 januari
Veteranaren
6 januari · 9 Inlägg
#81

Har läst igenom tråden nu, mycket underhållande och motiverande tråd smile

Tråkigt med balkarna och besiktningen men du hittar säkert en bra lösning, o tänk på att när detta väl är gjort så kan du fokusera på saker du tycker är roligare smile

Följer givetvis och ser fram emot mer uppdateringar!

Cuefa Kungen av dagspendlande.
7 januari · 1 951 Inlägg
#82

Veteranaren skrev:
Har läst igenom tråden nu, mycket underhållande och motiverande tråd smile

Tråkigt med balkarna och besiktningen men du hittar säkert en bra lösning, o tänk på att när detta väl är gjort så kan du fokusera på saker du tycker är roligare smile

Följer givetvis och ser fram emot mer uppdateringar!

Tack!
Kul att Du orkat kolla igenom tråden smile
Jag försöker skriva med lite humor så det inte ska bli för tradigt att följa tråden.

Om det kan ge någon annan lite motivation och glädje är jag mer än nöjd med det! smile

Jag har varit usel på uppdateringar på sistonde (det har ju faktiskt inte hänt någonting heller...) men jag lovar bättring!

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
vEight Baronen
14 januari · 922 Inlägg
#83

Kul tråd det här! Tänkte på oljan i lådan.. På min 727 ska det vara dextron a olja i och då funkar dextron 2 och 3. Är din låda annorlunda?

En kedja är aldrig starkare än sin svagaste länk..
Projekt Packard 
Cuefa Kungen av dagspendlande.
15 januari · 1 951 Inlägg
#84

vEight skrev:
Kul tråd det här! Tänkte på oljan i lådan.. På min 727 ska det vara dextron a olja i och då funkar dextron 2 och 3. Är din låda annorlunda?

Enligt Chrysler själva är det bara ATF+3 eller ATF+4 som fungerar i dessa lådor, och jag vill nog inte gärna testa om de har rätt eller fel...
Jag är fortfarande långt ifrån säker på att lådan går att rädda, och jag har kontakt med en kille som skrotat ner en GC, vars låda och bakaxel är i gott skick.

Vi får väl se vad som händer.
Bakaxeln lär jag nog helst byta i alla fall, jag tror det blir billigare och framför allt enklare än att renovera den jag har hmm

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Odmark
15 januari · 53 Inlägg
#85

Vad jag har läst mig till angående olja i MoPars automatlådor så är dom gamla lådorna betydligt tacksammare då dom funkar bra med det mesta man slänger i dom, Dexron, Typ F (med fastare växlingar dock kortad livstid på främre lamellpaketet som följd), ATF +3 och 4 etc.

Men dom nyare lådorna ska tydligen vara känsliga och ska endast fyllas med av Chrysler rekommenderad olja smile

Angående bakaxeln så är det inte så svårt att renovera som man kan tro, även om det är lite omständigt. Men är en bra grej att lära sig, speciellt om man tänker köra i skogen big_smile Om inte annat så kan du ju byta axel och renovera den gamla när den är lös.

Cuefa Kungen av dagspendlande.
15 januari · 1 951 Inlägg
#86

Odmark skrev:
Vad jag har läst mig till angående olja i MoPars automatlådor så är dom gamla lådorna betydligt tacksammare då dom funkar bra med det mesta man slänger i dom, Dexron, Typ F (med fastare växlingar dock kortad livstid på främre lamellpaketet som följd), ATF +3 och 4 etc.

Men dom nyare lådorna ska tydligen vara känsliga och ska endast fyllas med av Chrysler rekommenderad olja smile

Angående bakaxeln så är det inte så svårt att renovera som man kan tro, även om det är lite omständigt. Men är en bra grej att lära sig, speciellt om man tänker köra i skogen big_smile Om inte annat så kan du ju byta axel och renovera den gamla när den är lös.

Ja det är ju faktiskt sant!
Samtliga lager i den axeln är ju tvärslut och det sjunger rätt illa om diffen också dessvärre, det är inte mycket som är bra på den...

Vi får se, steg 1 är fortfarande att få den besiktigad så jag slipper bry mig om den biten tongue

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Sponsrade tjänster

Snabbt och enkelt,
med 11 miljoner fordon!

  • Fordonsdata
  • Tekniska data
  • Historik
  • Ägare
  • Värdering
  • Skuldkontroll
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang