Eftermarknads stereo slår ifrån ljudet

Keeev
18 januari 2020 · 2 Inlägg

Jag har nyligen införskaffat en Saab 9-3 ss 04 det är kablar draget för ljud med steg i skuffen och front högtalare är draget till steget antar att dom är utbytt men det är ett litet brus ljud som hörs. Och provade koppla tillbaka kablarna för front högtalare utan steg eftersom jag har ingen bas. Funkade jätte bra brus ljud försvann. Men när jag drar på ljudet så slår ljudet av men stereo är fortfarande på och på play. Vad kan det bero på tycker stereon borde palla är en kenwood med massa funktioner

Meaganeowner
18 januari 2020 · 2 250 Inlägg

Ja, se... Det kan vi ju inte veta. Alltså hur tidigare ägare haft för setup när det gäller stereo, förstärkare o diverse högtalare.

Nu tänker jag närmast på kablaget mellan stereo, och högtalare.
Kanske kopplat parallellt med 2 st 4 ohms högtalare till varje utgång. Det blir då 2 ohms last. Klarar nuvarande slutsteg detta? Är det därför den slår ifrån?

Är alla kablar i bra skick, utan skav på isolering o s v.

Finns det fler utgångar att välja på från nuvarande slutsteh / stero o s v.

Det blir nog till att forska lite ikring detta. Och verkligen mäta upp alla kablar, skulle jag tro.

Om det sen är ett bra märke på stereon, typ Rolls Roys eller köpt på Lidl, hjälper inte om den inte ansluts rätt.

Senast redigerat av Meaganeowner (18 januari 2020)

Keeev
18 januari 2020 · 2 Inlägg

Meaganeowner skrev:
Ja, se... Det kan vi ju inte veta. Alltså hur tidigare ägare haft för setup när det gäller stereo, förstärkare o diverse högtalare.

Nu tänker jag närmast på kablaget mellan stereo, och högtalare.
Kanske kopplat parallellt med 2 st 4 ohms högtalare till varje utgång. Det blir då 2 ohms last. Klarar nuvarande slutsteg detta? Är det därför den slår ifrån?

Är alla kablar i bra skick, utan skav på isolering o s v.

Finns det fler utgångar att välja på från nuvarande slutsteh / stero o s v.

Det blir nog till att forska lite ikring detta. Och verkligen mäta upp alla kablar, skulle jag tro.

Om det sen är ett bra märke på stereon, typ Rolls Roys eller köpt på Lidl, hjälper inte om den inte ansluts rätt.

Okej jag förstår joo det funkar med steget då slår den ej ifrån. Nej det är bara ett 2 kanals steg med en rca port

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang