Köpråd: Bil tips?

Carr
20 januari 2020 · 7 Inlägg

Tjenare! Jag är ny både på garaget och relativt ny inom bil inriktningen,

Det har blivit dags att köpa eller kolla på en ny bil! Har kollat runt lite på BMW 645i 2004 fast dem ska sägas ha en hög försäkring och är ”kända” att få problem enligt andra på internet.. så det är ju lite trist!

Nu till min poäng med det hela! Är det någon av er som har tips om vilken bil passar mig bäst? Den ska helst ha lite krut i sig, årsmodell 1999-2020,Vara lite av en lyx bil men ändå sportig, rolig att köra! Billig försäkring samt skatt, märke spelar ingen roll alls! Och såklart ska den vara pålitlig

Det är ganska mycket jag frågar om, och alla mina punkter kan kanske inte uppfyllas men ni vet bättre än mig om bilar osv, så det skulle vara sjukt schysst av er om ni kom med någon eller några tips!

Mvh

Senast redigerat av Carr (20 januari 2020)

Greenhorn
20 januari 2020 · 399 Inlägg

Hur bor du? Är bilen för storstan eller långa transport sträckor till jobbet... eller är det en extra bil du vill ta ut för typ för nöjes åkning, trackdays???

Senast redigerat av Greenhorn (20 januari 2020)

Carr
20 januari 2020 · 7 Inlägg

Greenhorn skrev:
Hur bor du? Är bilen för storstan eller långa transport sträckor till jobbet... eller är det en extra bil du vill ta ut för typ för nöjes åkning, trackdays???

Hej, och tack för svar! Jag skulle säga att storstan passar bäst, men självklart blir det lite landsvägar osv, jag är ute efter en bil som jag kan köra 365 dagar om året alltså en "daily" Gillar också att köra lite snabbare på småvägar som stora! glömde att säga att en budget till 90 tusen skulle vara perfekt, men kan sträcka mig ända till 120, tack igen för ditt svar!

Greenhorn
20 januari 2020 · 399 Inlägg

Om det är mest storstan bilen ska gå, hade jag valt att titta på mera mindre sportbilar som är lättare att fickparkera och ta sig runt de trånga gatorna mm, och en fin BMW 645i kommer du nog inte få ha i fint skick innan någon avis rispar eller råkar buckla till eller så.

ny lämnar jag bara typ, på förslag på en bil som nog skulle passa bättre i storstan, men ha det där lite extra roligt under huven. Det är nog bättre folk här på garaget som kan ge bättre förslag... men typ
Volkswagen Scirocco R 2.0 TSI 265hk + en senare Tuneup runt 300 kusar

Men om du fortfarande känner för en BMW 645i , kanske du skulle skaffa en till bil för storstan, som du inte behöver vara lika rädd om... en sommar bil BMW 645i och en vinterbil.
Och ha inte för bråttom, ta god tid och tänk flera gånger hur du ska ha bilen till förnått.

Lycka till.

Senast redigerat av Greenhorn (20 januari 2020)

torsen
20 januari 2020 · 7 198 Inlägg

Med din budget tror jag det är svårt att uppfylla de kriterier du anför.
Till att börja med bör du inte köpa en europeisk bil.
Inrikta dig i stället på en japansk = Honda, Mazda, Toyota, Subaru, Suzuki eller Nissan.
Om du vill ANVÄNDA bilen 365 dagar UTAN ATT SKRUVA.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang