Besikningsbefriad ?

granadadr
25 januari 2020 · 7 289 Inlägg

jag har en 72as  bil, ja en Ford då jag BARA har det wink haha men jag å en bekant satt  å pratade han sa att när jag bes den i vår så blir det den sista iom den hinner bli 50 år inom bes perioden,, stämmer det ?

Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Dr_snuggels
25 januari 2020 · 3 519 Inlägg

det stämmer min bubbla 66a och splitbus 62a är besiktningsbrefriade smile

vw bubbla beetle barndoor splitbuss
Deception
25 januari 2020 · 97 Inlägg

Stämmer bra. Den måste varit besiktad inom två år innan den fyller 50.

granadadr
26 januari 2020 · 7 289 Inlägg

Deception skrev:
Stämmer bra. Den måste varit besiktad inom två år innan den fyller 50.

perfekt tänker bes den i maj smile sen byggs den om smile i karossen

Senast redigerat av granadadr (26 januari 2020)

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
26 januari 2020 · 14 050 Inlägg

granadadr skrev:

Deception skrev:
Stämmer bra. Den måste varit besiktad inom två år innan den fyller 50.

perfekt tänker bes den i maj smile sen byggs den om smile i karossen

Bygg inte om för mycket så du utmanar ödet. Harry Haffa kan skicka dig till besiktning om det är nåt som sticker ut för mycket.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
uhlin
26 januari 2020 · 2 834 Inlägg

Jag säger behåll den original om den är något sånär fin.

Lägg pengarna på att få den toppskick istället.

Antar att det är en granada apropå ditt alias?

Finns inte många såna fordar kvar, kanske för det just är en Ford, hahaha.

Känner du att du måste bygga om så gör så det går att ställa om till original igen.

Fast slutligen gör du som du själv vill, det är din bil. Bara ett gott råd.

granadadr
26 januari 2020 · 7 289 Inlägg

Vettemannen skrev:

granadadr skrev:

Deception skrev:
Stämmer bra. Den måste varit besiktad inom två år innan den fyller 50.

perfekt tänker bes den i maj smile sen byggs den om smile i karossen

Bygg inte om för mycket så du utmanar ödet. Harry Haffa kan skicka dig till besiktning om det är nåt som sticker ut för mycket.

/Benny

bygger om TILL orginal wink bilen är redan sfro bes som ombyggt fordon,, så karossen ska få bli som den var 72 smile mkt snyggare än fast q furius stuket som den är byggd i smile bilen är en Taunus,,  72a , idag har den annan front som ska byggas tillbaka till std smile bakdelen är std istortsett,,

Senast redigerat av granadadr (26 januari 2020)

caromania Forummoderator
26 januari 2020 · 9 296 Inlägg

granadadr skrev:

Vettemannen skrev:

granadadr skrev:

perfekt tänker bes den i maj smile sen byggs den om smile i karossen

Bygg inte om för mycket så du utmanar ödet. Harry Haffa kan skicka dig till besiktning om det är nåt som sticker ut för mycket.

/Benny

bygger om TILL orginal wink bilen är redan sfro bes som ombyggt fordon,, så karossen ska få bli som den var 72 smile mkt snyggare än fast q furius stuket som den är byggd i smile bilen är en Taunus,,  72a , idag har den annan front som ska byggas tillbaka till std smile bakdelen är std istortsett,,

Men hur är det då med reglerna? Får inte bilen en ny årsmodell när den bessar som ombyggt? Eller det kanske bara är amatörbyggt? Men det måste ju gå vägen om du ska regga in den som original 1972 igen? Intressant fall...

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
granadadr
26 januari 2020 · 7 289 Inlägg

caromania skrev:

granadadr skrev:

Vettemannen skrev:

Bygg inte om för mycket så du utmanar ödet. Harry Haffa kan skicka dig till besiktning om det är nåt som sticker ut för mycket.

/Benny

bygger om TILL orginal wink bilen är redan sfro bes som ombyggt fordon,, så karossen ska få bli som den var 72 smile mkt snyggare än fast q furius stuket som den är byggd i smile bilen är en Taunus,,  72a , idag har den annan front som ska byggas tillbaka till std smile bakdelen är std istortsett,,

Men hur är det då med reglerna? Får inte bilen en ny årsmodell när den bessar som ombyggt? Eller det kanske bara är amatörbyggt? Men det måste ju gå vägen om du ska regga in den som original 1972 igen? Intressant fall...

nää ska ju ej regga om den bara svetsa dit ny front,, eller orginal då,, krävs ju ingen omreggning för det,, den är sfro bes för den har Cosworth drivlina,, å den ska stanna kvar men det yttre ska blii tidigt 70tal igen smile

när man regga den så blir det OMBYGGT ej amatörbyggt så den har kvar sin orginalstatus smile som snart 50åring  smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang