Köpa diesel bil råd

Vale
28 januari 2020 · 42 Inlägg

Har tänkt mig köpa en diesel kombi och behöver råd,behöver en bränsle snål bil som drar Max 0,8L mil då den ska användas mest som pendlings bil.
Årsmodell mellan 1987-2010
Maxpris 50k

Är mest intresserad av dessa märken Mercedes/BMW/Audi

Vad för bil samt med vilken motor rekomenderas och vad ska jag helst hålla mig långt  borta från,

jaka54
28 januari 2020 · 5 680 Inlägg

Hej!
Skulle välja en Audi A6 Avant! Antingen med 2,7 eller med 3lit V6:a

panda666
28 januari 2020 · 4 228 Inlägg

Vale skrev:
Har tänkt mig köpa en diesel kombi och behöver råd,behöver en bränsle snål bil som drar Max 0,8L mil då den ska användas mest som pendlings bil.
Årsmodell mellan 1987-2010
Maxpris 50k

Är mest intresserad av dessa märken Mercedes/BMW/Audi

Vad för bil samt med vilken motor rekomenderas och vad ska jag helst hålla mig långt  borta från,

https://www.blocket.se/annons/varmland/ … d/88001022

varsågodis. denna drar runt 0.6 och tom snålare om man vill.

https://www.blocket.se/annons/kronoberg … k/83462628

eller kanske en sån, skicket borde vara det som avgör, vad som helst kan hända då det är gamla bilar. Men dom brukar ofta gå bra. skulle ha valt bmw iaf då dom är klart snyggast och personligen ksulle ja undvika audi speciellt så gamla.

Vale
28 januari 2020 · 42 Inlägg

jaka54 skrev:
Hej!
Skulle välja en Audi A6 Avant! Antingen med 2,7 eller med 3lit V6:a

Har kollat lite på de med dock så skulle jag villa ha en lite mindre motor 4cyl, hur är motorerna på de,?  Hört att det är vag motorn 1.9d är något man ska undvika då de har haft problem med pumpen om jag inte har fel?

Vale
28 januari 2020 · 42 Inlägg

panda666 skrev:

Vale skrev:
Har tänkt mig köpa en diesel kombi och behöver råd,behöver en bränsle snål bil som drar Max 0,8L mil då den ska användas mest som pendlings bil.
Årsmodell mellan 1987-2010
Maxpris 50k

Är mest intresserad av dessa märken Mercedes/BMW/Audi

Vad för bil samt med vilken motor rekomenderas och vad ska jag helst hålla mig långt  borta från,

https://www.blocket.se/annons/varmland/ … d/88001022

varsågodis. denna drar runt 0.6 och tom snålare om man vill.

https://www.blocket.se/annons/kronoberg … k/83462628

eller kanske en sån, skicket borde vara det som avgör, vad som helst kan hända då det är gamla bilar. Men dom brukar ofta gå bra. skulle ha valt bmw iaf då dom är klart snyggast och personligen ksulle ja undvika audi speciellt så gamla.

Jo BMW är helt klart snyggast, men hur är
Motorn på den? Några problem som fr har haft med den?

panda666
28 januari 2020 · 4 228 Inlägg

Vale skrev:

panda666 skrev:

Vale skrev:
Har tänkt mig köpa en diesel kombi och behöver råd,behöver en bränsle snål bil som drar Max 0,8L mil då den ska användas mest som pendlings bil.
Årsmodell mellan 1987-2010
Maxpris 50k

Är mest intresserad av dessa märken Mercedes/BMW/Audi

Vad för bil samt med vilken motor rekomenderas och vad ska jag helst hålla mig långt  borta från,

https://www.blocket.se/annons/varmland/ … d/88001022

varsågodis. denna drar runt 0.6 och tom snålare om man vill.

https://www.blocket.se/annons/kronoberg … k/83462628

eller kanske en sån, skicket borde vara det som avgör, vad som helst kan hända då det är gamla bilar. Men dom brukar ofta gå bra. skulle ha valt bmw iaf då dom är klart snyggast och personligen ksulle ja undvika audi speciellt så gamla.

Jo BMW är helt klart snyggast, men hur är
Motorn på den? Några problem som fr har haft med den?

det är n47 motorn på dom och har haft stora problem me kedjorna men har den överlevt så långt så bör det inte vara nått att oroa sig förr. Samma gäller mb och audi, alla 3 märken har haft sina bekymmer men som sagt ut o provkör och se att skicket är ok innan du köper så ska det gå bra.  se till att varva lite me 320d då turbon kan börja gnälla på dom, oftast märks när motorlampan lyser när du börjar varva. Om du inte hellre vill ha en prius, både skottsäker och skitsnålwink

Vale
28 januari 2020 · 42 Inlägg

😂 en prius är inget man vill köra till träffar med vänner en fredag kväll, Måste va lite raggigt också😉

granadadr
29 januari 2020 · 7 268 Inlägg

ford focus, 1,6 tdci snål och snygg smile gillar tjejens klart trevlig bil,

Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Slim
29 januari 2020 · 340 Inlägg

Köpte nyss en 330d och är mycket nöjd, så kan rekommendera E91an... N47 har som sagt problem med kamkedjan, men det är svårt att veta hur det är just på det tilltänkta exemplaret. Lyssna i bakkant av motorn efter rassel.
Nu har min en 330d, men måste slå ett slag för den motorn. Den passar bilen mycket bra. Snittar nu 0.67 vilket är sanslöst bra för den prestandan:)

Klarar man sig med utrymmena är det en mycket bra bil enligt mig...

granadadr
29 januari 2020 · 7 268 Inlägg

Slim skrev:
Köpte nyss en 330d och är mycket nöjd, så kan rekommendera E91an... N47 har som sagt problem med kamkedjan, men det är svårt att veta hur det är just på det tilltänkta exemplaret. Lyssna i bakkant av motorn efter rassel.
Nu har min en 330d, men måste slå ett slag för den motorn. Den passar bilen mycket bra. Snittar nu 0.67 vilket är sanslöst bra för den prestandan:)

Klarar man sig med utrymmena är det en mycket bra bil enligt mig...

joo 3l bmw är å åka med smile å 3,5 ska vi inte prata om smile

Vale
29 januari 2020 · 42 Inlägg

granadadr skrev:
ford focus, 1,6 tdci snål och snygg smile gillar tjejens klart trevlig bil,

Det inte helt omöjlig ut, ska kolla lite närmare in på den

Vale
30 januari 2020 · 42 Inlägg

panda666 skrev:

Vale skrev:

panda666 skrev:

https://www.blocket.se/annons/varmland/ … d/88001022

varsågodis. denna drar runt 0.6 och tom snålare om man vill.

https://www.blocket.se/annons/kronoberg … k/83462628

eller kanske en sån, skicket borde vara det som avgör, vad som helst kan hända då det är gamla bilar. Men dom brukar ofta gå bra. skulle ha valt bmw iaf då dom är klart snyggast och personligen ksulle ja undvika audi speciellt så gamla.

Jo BMW är helt klart snyggast, men hur är
Motorn på den? Några problem som fr har haft med den?

det är n47 motorn på dom och har haft stora problem me kedjorna men har den överlevt så långt så bör det inte vara nått att oroa sig förr. Samma gäller mb och audi, alla 3 märken har haft sina bekymmer men som sagt ut o provkör och se att skicket är ok innan du köper så ska det gå bra.  se till att varva lite me 320d då turbon kan börja gnälla på dom, oftast märks när motorlampan lyser när du börjar varva. Om du inte hellre vill ha en prius, både skottsäker och skitsnålwink

Har BMW någon Anna diesel motor förutom n47,
4cyl mellan 2004-2010??

panda666
30 januari 2020 · 4 228 Inlägg

Vale skrev:

panda666 skrev:

Vale skrev:

Jo BMW är helt klart snyggast, men hur är
Motorn på den? Några problem som fr har haft med den?

det är n47 motorn på dom och har haft stora problem me kedjorna men har den överlevt så långt så bör det inte vara nått att oroa sig förr. Samma gäller mb och audi, alla 3 märken har haft sina bekymmer men som sagt ut o provkör och se att skicket är ok innan du köper så ska det gå bra.  se till att varva lite me 320d då turbon kan börja gnälla på dom, oftast märks när motorlampan lyser när du börjar varva. Om du inte hellre vill ha en prius, både skottsäker och skitsnålwink

Har BMW någon Anna diesel motor förutom n47,
4cyl mellan 2004-2010??

finns ju m47 som är innan n47 men det är 320d e46 och e39 520d. Dom är lite väl gamla nu , om du är orolig över kedjan på n47 kolla närmare på 6cyl då. 25 och 30d. Inte hört om några problem med bmws diesel sexor. De typ swirl flaps och turbo, dom flesta tar bara bort swirlflapsen och provkör o se till att turbon mår bra och att kraft finns. Läst på forums många som har tagit sina gammel bmw diesel upp emot 40-50tusen mil utan större problem. Sen såklart har många haft problem också men det är bara o försöka hitta en i bra skick och bra servad.

Utmarks-Loke
30 januari 2020 · 5 809 Inlägg

Kolla efter en 118d med N47 som fått kedjespännaren bytt till en uppgraderad. Förutom det lilla problemet med kedjespännaren är det en mycket bra motor. Min har gått 28.000 mil nu och drar under 0,5 om man kör lugnt. För mig som inte kör lugnt ligger den omkring 0,56.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang