Betäckning växellåda polo-01?

VW_Caddy-83_td
16 februari 2020 · 6 Inlägg

Hej.
Jo jag undrar om ni kan hjälpa mig få fram vilken betäckning växellåda i min polo har, den jag har låter illa och jag söker en ny.
Tack på förhand

uhlin
16 februari 2020 · 2 831 Inlägg

Går det ens att betäcka en växellåda? Och om det går, hur länge dröjer det innan det blir en ny och den växer till sig?

Förlåt men du bjöd på det hahaha.

Du menar nog beteckning?

Senast redigerat av uhlin (16 februari 2020)

VW_Caddy-83_td
16 februari 2020 · 6 Inlägg

uhlin skrev:
Går det ens att betäcka en växellåda? Och om det går, hur länge dröjer det innan det blir en ny och den växer till sig?

Förlåt men du bjöd på det hahaha.

Du menar nog beteckning?

Kan man ju tro, men att betäcka en låda är inte så svårt. Kör in "den" i pistonghålet och vips har du en liten där inne.
Växer till sig gör den inte utan ska den vara stor får du först ha en stor att stoppa in.

Så betäckning.

uhlin
16 februari 2020 · 2 831 Inlägg

Det är väl samma lådor i de flesta av polo beroende vad du har för motor, 1,4 eller 1,6 eller gti.
Gti:n bort ha lite kraftigare låda.

Fast sök på bildelsbasen med ditt reg: nr borde du få lite träffar.

VW_Caddy-83_td
16 februari 2020 · 6 Inlägg

uhlin skrev:
Det är väl samma lådor i de flesta av polo beroende vad du har för motor, 1,4 eller 1,6 eller gti.
Gti:n bort ha lite kraftigare låda.

Fast sök på bildelsbasen med ditt reg: nr borde du få lite träffar.

Ko visst får jag massor där, men problemet är ju att där finns många lådor men svårt att veta om utväxlingen är samma som jag har eller annan, där av min fråga.

Greenhorn
16 februari 2020 · 399 Inlägg

Lägg upp bilens regnummer, så tror jag det blir lite lättare för folk att hjälpa dig.

spillolja
17 februari 2020 · 4 014 Inlägg

På en vit etikett i serviceboken eller bagageutrymmet ska det finnas 2 eller 3 tecken för växellådan

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
VW_Caddy-83_td
17 februari 2020 · 6 Inlägg

spillolja skrev:
På en vit etikett i serviceboken eller bagageutrymmet ska det finnas 2 eller 3 tecken för växellådan

Tack för hjälpen, ska kolla det

torsen
17 februari 2020 · 7 198 Inlägg

uhlin skrev:
Går det ens att betäcka en växellåda? Och om det går, hur länge dröjer det innan det blir en ny och den växer till sig?

Förlåt men du bjöd på det hahaha.

Du menar nog beteckning?

Log också när jag läste rubriken.
Andra ord som förväxlas är lem och läm, som också lockar fram ett leende.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
17 februari 2020 · 13 669 Inlägg

som sagt lappen i skuffen står både motornummret och växellådsnummret..    bby borde motorkoden vara och typ etd  eller nått sånt på lådan

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang