Hot Rod projekt

Hot Rod projekt som är tänkt att i grund gå efter en ?hot Rod pickup?. en modern stil blandat med en Classic men lutar nog mest åt moderna hållet. Enjoy :)

Hotdoggen19

• 30 Följare
  • 5 236 Visningar
  • Uppdaterades senast 27 mars
Hotdoggen19
10 november 2019 · 20 Inlägg

Efter en lång dag av mycket rensande och städande så är vi äntligen klara. Efter att ”bilen” kom på plats konstaterade vi att det blir att måla om motorn då perfektionisten i mig får damp på vissa små fix som borde ändrats från första början m.m.
Samt att nu när nya platsen är i en lada med minimalt av verktyg och bråte så har vi fått ta hjälp för att bygga ny ram och kaross, tackar farbror min för det! big_smile så tyvärr kommer det inte komma så mycket bilder på det då de inte byggs i ladan. Men kommer lägga upp det som går samt att han till ramen bara fixar själva ”boxen” fästena och allt sånt kommer vi fixa så det kommer förhoppningsvis bilder på det. smile

Undertiden så ska vi som sagt måla om motorn men också försöka skaffa massa delar och förbereda så mycket som vi kan tills ramen och karossen kommer smile

Tror det var allt nu pladdrar ja bara så det får räcka nu big_smile

Senast redigerat av Hotdoggen19 (10 november 2019)

Hotdoggen19
16 januari · 20 Inlägg

Äntligen rullar det lite framåt och jag har något att uppdatera med! big_smile

Vi blev sponsrade med en startmotor utav underbara människor på double a Custom

Ramen är snart klar efter lite kurvor på vägen och kan även dela med mig en liten sneak peak.

Igår var vi och kollade på en donator bil till rodden så idag måste det bestämmas om det blir den eller leta vidare, vilket alltid är svårt
https://www1.garaget.org/gallery/images/233/232773/232773-65ab1d8903253231a983db87c1fc5191.jpg

Senast redigerat av Hotdoggen19 (16 januari )

Cuefa Kungen av dagspendlande.
16 januari · 2 140 Inlägg

Kul!
Vad kan det tänkas vara för donator då? ^^

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Hotdoggen19
16 januari · 20 Inlägg

Cuefa skrev:
Kul!
Vad kan det tänkas vara för donator då? ^^

Det lutar mot en duett smile

Hotdoggen19
7 februari · 20 Inlägg

Nu har en genomgång av bakaxeln påbörjats, än så länge har vi hunnit öppna göra rent tagit alla behövliga mått för att ta reda på vad det är för bakaxel då vi inte vet det.
I början fruktade vi det värsta då det bara fanns några droppar olja i hela axeln men allt ser förvånansvärt bra ut och konstigt nog saknades det även en packning. Men som sagt det ser bra ut big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/233/232773/232773-be443139e101172de17bf7f41faee709.jpg

Vi har även börjat demontera framvagnen och hittade cheva märket stämplat när vi tog bort skivbromsarna fram.

Även beställt lite delar till nya ramen, lite nya stötdämparfästen övre och nedre.

Sist men inte minst så hämtas donator bilen på lördag och sen kommer nya ramen nästa vecka smile

Hotdoggen19
21 februari · 20 Inlägg

Nu är ramen hämtad! smilehttps://www1.garaget.org/gallery/images/233/232773/232773-d9ed947b16d2e45694da0c077c85544d.jpg

Cuefa Kungen av dagspendlande.
22 februari · 2 140 Inlägg

Nice! big_smile

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Hotdoggen19
27 mars · 20 Inlägg

Då man inte själv sitter på så mycket kontakter inom bilvärlden är jag grovt tacksam över de få man lyckats få.
Tack vare dessa har vi kunnat ta reda på att det är någon form av gammal truck bakaxel som kom med bygget när det köptes.
Fick rekommendationen att lägga den åt sidan och leta på något annat, så nu letas det Axel. Lutar mot en Ford 8” meen måste leta lite till 😂
Lite demontering av donatorbilen som står har även gjorts men det är inte mycket.
Långsamt framåt eller va säger man?

rosten1000
27 mars · 385 Inlägg

Hotdoggen19 skrev:
konstigt nog saknades det även en packning)

Om du tänker på packningen runt stora kåpan så är det många amerikanska fordon som inte har den utan man har bara klistrat.

Hotdoggen19
27 mars · 20 Inlägg

rosten1000 skrev:

Hotdoggen19 skrev:
konstigt nog saknades det även en packning)

Om du tänker på packningen runt stora kåpan så är det många amerikanska fordon som inte har den utan man har bara klistrat.

Aah tackar! Desto mer man vet big_smile
det fanns små rester av någon packning/klister som varit där när vi öppnade den

rosten1000
27 mars · 385 Inlägg

Oftast är det bara klister. Då är det viktigt att man får bort all gammal olja med bromsrengöring eller liknade för att klistret skall bita.

Du är inte intresserad av en T23 kaross med lågt tak och litet flak?
Har det till salu för 6000:- Finns utanför Fjugesta.

Goggla The Two “Low Blow” T-Buckets Så ser du hur det blir.
Men min är inte sänkt över ramen.

Hotdoggen19
27 mars · 20 Inlägg

rosten1000 skrev:
Oftast är det bara klister. Då är det viktigt att man får bort all gammal olja med bromsrengöring eller liknade för att klistret skall bita.

Du är inte intresserad av en T23 kaross med lågt tak och litet flak?
Har det till salu för 6000:- Finns utanför Fjugesta.

Goggla The Two “Low Blow” T-Buckets Så ser du hur det blir.
Men min är inte sänkt över ramen.

Ska inte ha den axeln så det spelar inte så stor roll längre, blir nog till skroten med den. smile

Tack men har precis köpt och hämtat hem två st duetter som får bli grunden till karossen smile

Sponsrade tjänster

Snabbt och enkelt,
med 11 miljoner fordon!

• Fordonsdata
  • Tekniska data
  • Historik
  • Ägare
  • Värdering
  • Skuldkontroll
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt