Plasmaskärare på Lidl???

torsen
16 februari 2020 · 7 198 Inlägg

Low skrev:

torsen skrev:
Fick alldeles nyss reklamen från LIDL.
Plasmaskäraren finns att köpa från och med torsdag denna vecka.
Men ingenting står om spänning eller ampére.
Visas endast en stickpropp av en typ som jag inte disponerar och inte har vägguttag för.
Påminner om ditot man hade vid strömförsörjning av husvagnar och elektriska motorvärmare förr i tiden.
Således 1-fas + skyddsjord.
Men inte så svårt att byta, så det är inget hinder.
Men kapaciteten nämns inte.

Undrar om man kan köpa och provköra och lämna tillbaka om man inte är nöjd.
Har köpt mycket på LIDL men aldrig behövt lämna tillbaka någonting.
Är LIDL lika lätta att ha att göra med vid reklamationer som Biltema och JULA, eller är dom som Mekonomen?

Jag har alla deras el verktyg nästan, som grön Bosch.. dock elektrisk el pistol sluta fungera, fick pengarna tillbaka. Skulle på stå dem är lika bra som Biltema/Jula.

Du får nog åka till Lidl o läsa på lådan, dock... Var där när det öppnas..... Sist tog dom slut på under 2 timmar i alla butiker nära mig..

Blir dock inget köp för mig då garage är lite osäkert just nu:(

Joo, jag har tänkt hänga på låset hos LIDL på torsdag morgon, och först läsa igenom vad som står på kartongen.
Någon som köpt LIDL:s plasmaskärare "första/förra omgången" och vill uttala sig om apparaten?

Det finns ett talesätt att om något verkar vara för bra/billigt för att vara sant, så är det nog inte sant heller.

Min kompressor, en ALAB, lämnar nära 400 minutliter vid fullt mottryck,(inte genomlupen volym) så den ska väl räcka?

Low
17 februari 2020 · 3 296 Inlägg

torsen skrev:

Low skrev:

torsen skrev:
Fick alldeles nyss reklamen från LIDL.
Plasmaskäraren finns att köpa från och med torsdag denna vecka.
Men ingenting står om spänning eller ampére.
Visas endast en stickpropp av en typ som jag inte disponerar och inte har vägguttag för.
Påminner om ditot man hade vid strömförsörjning av husvagnar och elektriska motorvärmare förr i tiden.
Således 1-fas + skyddsjord.
Men inte så svårt att byta, så det är inget hinder.
Men kapaciteten nämns inte.

Undrar om man kan köpa och provköra och lämna tillbaka om man inte är nöjd.
Har köpt mycket på LIDL men aldrig behövt lämna tillbaka någonting.
Är LIDL lika lätta att ha att göra med vid reklamationer som Biltema och JULA, eller är dom som Mekonomen?

Jag har alla deras el verktyg nästan, som grön Bosch.. dock elektrisk el pistol sluta fungera, fick pengarna tillbaka. Skulle på stå dem är lika bra som Biltema/Jula.

Du får nog åka till Lidl o läsa på lådan, dock... Var där när det öppnas..... Sist tog dom slut på under 2 timmar i alla butiker nära mig..

Blir dock inget köp för mig då garage är lite osäkert just nu:(

Joo, jag har tänkt hänga på låset hos LIDL på torsdag morgon, och först läsa igenom vad som står på kartongen.
Någon som köpt LIDL:s plasmaskärare "första/förra omgången" och vill uttala sig om apparaten?

Det finns ett talesätt att om något verkar vara för bra/billigt för att vara sant, så är det nog inte sant heller.

Min kompressor, en ALAB, lämnar nära 400 minutliter vid fullt mottryck,(inte genomlupen volym) så den ska väl räcka?

3 års garanti är länge smile

Low
17 februari 2020 · 3 296 Inlägg

torsen skrev:

Low skrev:

torsen skrev:
Fick alldeles nyss reklamen från LIDL.
Plasmaskäraren finns att köpa från och med torsdag denna vecka.
Men ingenting står om spänning eller ampére.
Visas endast en stickpropp av en typ som jag inte disponerar och inte har vägguttag för.
Påminner om ditot man hade vid strömförsörjning av husvagnar och elektriska motorvärmare förr i tiden.
Således 1-fas + skyddsjord.
Men inte så svårt att byta, så det är inget hinder.
Men kapaciteten nämns inte.

Undrar om man kan köpa och provköra och lämna tillbaka om man inte är nöjd.
Har köpt mycket på LIDL men aldrig behövt lämna tillbaka någonting.
Är LIDL lika lätta att ha att göra med vid reklamationer som Biltema och JULA, eller är dom som Mekonomen?

Jag har alla deras el verktyg nästan, som grön Bosch.. dock elektrisk el pistol sluta fungera, fick pengarna tillbaka. Skulle på stå dem är lika bra som Biltema/Jula.

Du får nog åka till Lidl o läsa på lådan, dock... Var där när det öppnas..... Sist tog dom slut på under 2 timmar i alla butiker nära mig..

Blir dock inget köp för mig då garage är lite osäkert just nu:(

Joo, jag har tänkt hänga på låset hos LIDL på torsdag morgon, och först läsa igenom vad som står på kartongen.
Någon som köpt LIDL:s plasmaskärare "första/förra omgången" och vill uttala sig om apparaten?

Det finns ett talesätt att om något verkar vara för bra/billigt för att vara sant, så är det nog inte sant heller.

Min kompressor, en ALAB, lämnar nära 400 minutliter vid fullt mottryck,(inte genomlupen volym) så den ska väl räcka?

https://www1.garaget.org/gallery/images/179/178011/178011-a9b999e79ab9b5c0ad7aad47bc526f83.jpg

Denna hittade jag, working pressure 4-4.5bar

torsen
17 februari 2020 · 7 198 Inlägg

Tack Low!

turbonova gillar en riktig burnout
20 februari 2020 · 1 174 Inlägg

Så hur många här hängde på låset och fick en? smile

Senast redigerat av turbonova (20 februari 2020)

torsen
20 februari 2020 · 7 198 Inlägg

turbonova skrev:
Så hur många här hängde på låset och fick en? smile

LIDL har ju inte öppnat än!
10.00 går portarna upp, i alla fall hos mig.

jaka54
20 februari 2020 · 5 680 Inlägg

Hej!
I Upplands Väsby öppnade Lidl kl. 0800 och då stod flera presumtiva köpare utanför dörrarna . De fyra plasmaskärare som personalen lagt up försvann direkt men det fanns turligt nog fler plasmaskärare på lagret.

Greenhorn
20 februari 2020 · 399 Inlägg

För dem som inte fick tag i en på Lidl, så finns denna goding för runt 2200kr att inhandla
https://www.ebay.de/itm/Plasmaschneider … 64d14423fa

Senast redigerat av Greenhorn (20 februari 2020)

Mew
20 februari 2020 · 2 152 Inlägg

Hängde på låset då jag jobbar 200m därifrån. smile Var inte ensam om det heller, men fick tag på en. Var en gubbe som berättade att han köpte en förra gången och var supernöjd, så skulle köpa en till i present. Körde tydligen 8mm plåt med vanligt 230v-uttag utan problem. Han tipsade också om att köpa några av paketen med div munstycke och reservdelar, så jag plockade på mig något sådant. Återstår att testa maskinen. tongue

Low
20 februari 2020 · 3 296 Inlägg

Mew skrev:
Hängde på låset då jag jobbar 200m därifrån. smile Var inte ensam om det heller, men fick tag på en. Var en gubbe som berättade att han köpte en förra gången och var supernöjd, så skulle köpa en till i present. Körde tydligen 8mm plåt med vanligt 230v-uttag utan problem. Han tipsade också om att köpa några av paketen med div munstycke och reservdelar, så jag plockade på mig något sådant. Återstår att testa maskinen. tongue

Återkomm gärna!!smile

pitch73
20 februari 2020 · 1 Inlägg

Fanns 5 kvar på ena lidl i Västerås vid 18 så inte så strykande åtgång. Lite roligt är det dock att på reklamen står det plasmaskärare men det är en mig-svets på bilden smile

Snurriis
20 februari 2020 · 761 Inlägg

Finns kvar på Lidl Värmdö, dom har ej rört sig ur fläcken dom två som ligger framme.

Eleeb90
21 februari 2020 · 345 Inlägg

jaka54 skrev:
Hej!
I går går ,torsdag , annonserade Lidl att de skulle ha plasmaskärare för ca 1500kr.
När jag kom kl. 1200 till butiken i Upplands Väsby var samtliga slut och likadant på alla Lidls försäljningställen i norra stockholm.
Någon som vet var det forfarande finns kvar?

Jo samma här jag var också inne på en del Lidl alla var slut. Gud va irriterad jag vart. Ringde till deras kundtjänst också och bad att få prata med butiken i fråga. Det gick inte. Tydligen år man bara ringa deras kundservice och inte butiken. Riktigt dålig service faktiskt, sen att de var slutsålt var ju egentligen en annan femma.

Hursomhelst jag lyckas inte hitta någon plasma skärare någon annan stans heller inte för 1500 kr. Varken på tex jula, biltema eller eBay eller amazon m.m.

Någon annan som hittat en plasmaskärare för samma pris?

Varför jag vill ha så billig är för att den kommer användas kanske inte jätteofta och inte har jag så bra ekonomi heller. smile

Eleeb90
21 februari 2020 · 345 Inlägg

Btw så har jag sett att dom haft en svets för bara 1000 kr förut och kompressor för typ 1000 kr också smile Det är ju bra då om man som mig kanske inte ska använda grejerna varje dag smile

Greenhorn
22 februari 2020 · 399 Inlägg

Här har ni en Youtube film om ni är intresserade om Plasmaskäraren hur den fungerar.
https://www.youtube.com/watch?v=F2umhAb2EXs

Senast redigerat av Greenhorn (22 februari 2020)

Christian S
26 februari 2020 · 4 815 Inlägg

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Low
26 februari 2020 · 3 296 Inlägg

Christian S skrev:

Tack!! Skönt med en svensk video!!

Eleeb90
21 november 2020 · 345 Inlägg

Hej! Lite gammal tråd men men.
Jag undrar om någon vet om Lidl kommer ha någon fler kampanj med parkside plasma skäraren igen?

Eller är det någon som har en sådan plasma skärare att sälja?

Senast redigerat av Eleeb90 (21 november 2020)

Low
21 november 2020 · 3 296 Inlägg

Eleeb90 skrev:
Hej! Lite gammal tråd men men.
Jag undrar om någon vet om Lidl kommer ha någon fler kampanj med parkside plasma skäraren igen?

Eller är det någon som har en sådan plasma skärare att sälja?

Hela lidls sortiment skiftar hela tiden. Har sett plasma skäraren typ var 4e  månad?

DennisCA
21 november 2020 · 233 Inlägg

Jag personligen skulle inte köpa en Lidl plasmaskärare och inte heller nån 1-fasare. Helst av allt skulle jag få en begagnad kvalitétsmaskin. Personligen var det svårare än väntat och jag behövde skära en massa 10mm plåt så jag köpte en Stahlwerk 70A 3-fas plasmaskärare. Det tog emot att köpa kinaskit men begagnatmarknaden var inte så bra för plasmaskärare. En 70A plasmaskärare är väl motsvarande en 40A kvalitétsmaskin typ Hypertherm (fast de flesta hypertherm är 1-fas då dom kommer från jänkarland med deras undermåliga elsystem).

Stahlwerken hade iallafall 7 års garanti. Jag har skurit 25mm med den och det gick också.

För tjockare än så, så blir det nog gasskärning, vilket jag håller på och samlar ihop till, inte bråttom med det dock.

P.S. 10mm plåt
https://i.imgur.com/QH0Rml4.jpg

25mm:
https://i.imgur.com/9CPTDYQ.jpg

Senast redigerat av DennisCA (21 november 2020)

Saab 900 "Turbo T16" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang